Wielki Krąg Druidów

zapis dziejów w toku

Archiwista nie zdążył jeszcze dopracować tej sekcji do perfekcji, dlatego może być ona niepełna, a niektóre informacje mogą się zmienić z czasem.

Wielki Krąg Druidów

Wielki Krąg Druidów
Otwórz obrazek

Wielki Krąg Druidów

Otwórz obrazek
Typ

Typ

Organizacja magiczna

Siedziba główna

Siedziba główna

Las Dunsworoth

Obszar działania

Obszar działania

Cały Amarant

Rasy

Rasy

Ludzie

Elfy

Wielki Krąg Druidów Amarantu to organizacja zrzeszająca wszystkich druidów na terenie Amarantu. Choć druidzi posiadają wiele kręgów rozsianych na terenie całego kontynentu są zrzeszeni w organizacji, która powstała w 145, kiedy ówcześnie wszystkie państwa Amarantu podpisały Porozumie Trupiego Oddechu, które oficjalnie zawiązały organizację. Druidzi zajmują się przeciwdziałaniu epidemii, dbaniem o faunę i florę oraz leczeniem rannych podczas wojen. Jako ogranizacja mają gwarancję nietykalności, lecz oni sami nie mogą uczestniczyć w konfliktach oraz muszą pozostać neutralni politycznie.

Tło historyczne

Przez lata w Amarancie powstawało wiele kręgów Druidów, które wzorowane były na leśnoelfickich X. Od swoich elfickich odpowiedników różnili się przede wszystkim tym, że skupiali się na bardziej nowoczesnych metodach oraz nie byli bezpośrednio związani z wiarę w Pramatkę Ashę. Kiedy kręgi się rozwijały, zaczęły komunikować się ze sobą aż powstała Wielka Rada Druidów w Lesie Dunsworoth w Y. Narady miały formę wykładów podczas, których druidzi dzielili się między sobą wiedzą, jednocześnie dbając o to, aby ta została w kręgach. Niechętnie dzielili się swoimi odkryciami z obcymi.

Popularność organizacja zyskuje już podczas Epidemii Trądu, podczas której nieodpłatnie pomagają ludności się leczyć, lecz swój swoisty pik przeżywają w trakcie Epidemii Trupiego Oddechu. Pochodząca od vuldarskich nieumarłych zaraz szybko rozprzestrzenia się na cały kontynent skutecznie zabijając wiele tysięcy ludzi. Choć władcy dobrze radzą sobie z kryzysem są bezradni w kwestii szukania lekarstwa. Najlepsi druidzi z całego Amarantu spotykają się w Lesie Dunsworoth, gdzie opracowują magiczny lek, który uodparnia na działanie choroby. Druidzi zapraszają władców wszystkich państw (włączając w to Hazard oraz Zakon Gregoriański) do swojego lasu, gdzie razem z nimi opracowują plan zakończenie epidemii.

Antoine Nicollier, minister handlu w Hintervoldzie, który reprezentował interesy króla Félixa de Volaille'a był zainteresowany utworzeniem organizacji druidów w swoim państwie. Rozpoczyna się mała przepychanka między władcami, bowiem każdy chciałbym umiejętności druidów dla siebie. Wtedy druidzi wychodzą z propozycją utworzenia Wielkiego Kręgu Druidów, który byłby niezależny politycznie i wspierałby każde państwo, aby w przyszłości przeciwdziałać takim sytuacjom. Władcy zgadzają się i po zakończeniu Epidemii Trupiego Oddechu wszystkie państwa podpisują Porozumienie Trupiej Mgły.

Porozumienie Trupiej Mgły

Porozumienie Trupiej Mgły to dokument podpisany pierwotnie przez druidów oraz władców Amarantu. Na jego mocy powstaje Wielki Krąg Druidów i jest jednocześnie zobowiązaniem organizacji wobec tych państw oraz na odwrót.

Władcy, którzy podpisali porozumienie w dniu jego powstania:

  • Rayla Zwycięska, królowa Araulenu;

  • Félix de Volaille, król Hintervoldu;

  • Maedion Roch, Wielki Komtur Zakonu Gregoriańskiego, przedstawiciel Devronu, Revnaru oraz Irdal;

  • Marce var Fyre, książę Birchton;

  • Catelyn Lynnford, księżna Casterville;

  • Wielka Czwórka z Silmaaroonu;

  • Sven Hanr, Król Hazardu;

Państwa, które przyłączyły się do porozumienia w trakcie Pierwszego Szczytu w Amarancie:

  • Liga Srebrnomarchijska,

  • Księstwo Kirlańskie,

  • Księstwo Egaras,

  • Isurean,

  • Nebrazza,

Jedyne dwa państwa Amarantu, które nigdy nie były stroną porozumienia są Avenzio, Riggë, Vuldar oraz Czarny Nurt.

Założenia Porozumienia

Porozumienie zakłada, że Wielki Krąg Druidów pozostaje organizacją apolityczną oraz neutralną - złamanie tych założeń unieważnia porozumienie, a co za tym idzie rozwiązuje organizację. Państwa będące stroną porozumienia zobowiązane są udzielić bezpieczeństwa oraz środków druidom na terenach swojego państwa. Druidzi zobowiązują się do odpłatnej pomocy schorowanym mieszkańcom okolic ich kręgów oraz do działania przeciwdziałającego wybuchu kolejnych epidemii.

Wielkim Kręgiem Druidów zarządza Rada Druidów, która składa się z lidera każdego z druidzkich kręgów. Własnością rady staje się Las Dunsworoth, którym druidzi mogą zarządzać wedle uznania, lecz mają obowiązek wpuszczania dyplomatów państw, które są stroną porozumienia.

Członkowie Wielkiego Kręgu Druidów oraz kregów mu podległych nie mogą uczestniczyć w wojnach między państwami, które podpisały porozumienie. Mogą natomiast pełnić rolę sanitariuszy dla obu stron. W przypadku ataku na Las Dunsworoth lub krąg podległy Wielkiemu Kręgowi jest traktowany jako agresja wobec wszystkich państw, które podpisały porozumienie - w tym wypadku wszystkie strony są zobowiązane do ochrony włości druidów.

Członkowie Wielkiego Kręgu Druidów oraz kręgów mu podległych nie mogą posiadać ziemii, majątku, tytułów oraz dziedziczyć.

Umiejętności

Medycyna

Medycyna

Alchemia

Alchemia

Ekologia

Ekologia

Geomancja

Geomancja

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Geomancja
Angvalion Book

Onejromancja

Onejromancja

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Onejromancja
Angvalion Book

Goecja

Goecja

Struktura

Wielki Kręg Druidów to tak naprawdę zrzeszenie wszystkich kręgów druidów w Amarancie. Kręgi posiadają bardzo płaską strukturę - dzielą się wyłącznie na uczniów oraz druidów. Na czele każdego kręgu stoi Najstarszy, zwany też Wielkim Druidem, który wchodzi w skład Wielkiej Rady, która zarządza całym Wielkim Kręgiem Druidów. Rada spotka się w Lesie Dunsworoth każdej wiosny, gdzie wspólnie świętują koniec zimy, a następnie dzielną się wiedzą i debatują nad przyszłością.

Druidzkie Kręgi w Amarancie

  • Wielki Krąg Druidów w Lesie Dunsworoth,

  • Krąg Węża w Holoponii (Międzygórze),

  • Krąg Wilka w Czarnym Lesie (Araulen),

  • Krąg Ryby w Kirlan (Księstwo Kirlan),

Ciekawostki

  • Powstanie Wielkiego Kręgu Druidów to jedyny przypadek, w którym mimo, że wszystkie państwa były do siebie wrogo nastawione, potrafiły dojść ze sobą do porozumienia,

  • Datki na rzecz Wielkiego Kręgu Druidów był jednym z punktów Planu Rozwoju Króla Ealhmunda Wielkiego