Magia Umysłu

Magia Umysłu

Poniższy tekst to wybrane fragmenty pracy magisterskiej Wintona Blakee'a na temat natury Magii Eteru.

Na podstawie badań, które Silmaaroońska Akademia Magiczna oraz Hintervoldzka Szkoła Magiczna przeprowadziły w na zwykłych obywatelach Królestw Północy, nie mających do czynienia na co dzień, powstała statystyka głosząca, iż aż 87% ankietowanych najbardziej obawia się kontroli umysłowej. Takie samo badanie zostało przeprowadzone w Aspin w przez studentów trzeciego roku Uniwersytetu Aspińskiego. Tam trochę mniej, bo 84% ankietowanych wskazało obawę wobec kontroli umysłowej.

Nauka badająca ludzką naturę oraz zachowania stanowczo twierdzi, że ludzie najbardziej boją się utraty możliwości wyboru oraz wolnej woli. Dla istot myślących możliwość samodzielnego podejmowania decyzji jest podstawowym, świętym prawem. Jako mag Eteru z wieloletnim doświadczeniem chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami na ten temat oraz objaśnić naturę magii, z której korzystam.

Magia Eteru polega na przekierowaniu esencji magicznej do umysłu maga, co pozwala mu na wysyłanie z niego impulsów. Z pomocą takiego impulsu mag może manipulować umysłem innej osoby. Taki impuls symuluje sygnały, które normalnie człowiek otrzymuje do mózgu z innych części ciała. Pozwala to na zakrzywienie postrzeganej rzeczywistości oraz wpływanie na podejmowane przez niego decyzje.

Podręcznikowym przykładem zaklęcia Magii Eteru jest Sugestia - polega ona na tym, iż z pomocą impulsu podsuwamy do głowy naszemu przeciwnikowi sugestię, którą podświadomie traktuje jak swój własny pomysł, co może pozwolić nam na przykład na wytargowanie lepszej ceny. Bardziej zaawansowane zaklęcia wymagają wysłania serii impulsów - z ich pomocą możemy zmusić przeciwnika do zaatakowania wybranego celu, zasymulować u niego potrzebę snu lub nawet przejąć nad nim kontrolę.

W przypadku kontroli umysłowej warto zaznaczyć, że ta znacząco różni się od tej, na którą pozwala Magia Krwi. Kontrola z pomocą Eteru jest dużo słabsza, przez co chwilowo lub całkowicie zrywa się, kiedy kontrolowany cel znajduje się w bezpośrednim zagrożeniu życia. Oznacza to, że nie możemy przejąć nad kimś kontroli, a następnie kazać mu się zabić lub wyrządzić sobie krzywdę.

W przeciwieństwie do Magii Krwi, Eter wysyła impulsy, pozwalając na cały szereg drobnych manipulacji. Krew zawsze wymaga przejęcia całkowitej kontroli nad celem. Kolejną różnicą jest fakt, że impulsy imitują rzeczywiste odczucia: zmanipulowany cel może do końca życia być przekonanym, że samodzielnie podejmował narzucone mu decyzje - oczywiście nie tyczy się to przejęcia całkowitej kontroli. Dla porównania - po zakończeniu kontroli przy pomocy Magii Krwi ofierze zawsze towarzyszy nieprzyjemne uczucie, ból, a czasami blizny na całe życie.

Kolejnym zastosowaniem Magii Eteru są iluzje. Choć z początku wydają się skomplikowane, one również polegają na wysłaniu impulsów do umysłu celu, który imitują spostrzeganie wybranego kształtu oraz ruchu. W ten sposób można również imitować dotyk, węch oraz resztę bodźców związanych z tym, co rzekomo ma ujrzeć oraz czuć nasz cel.

Magia Eteru oczywiście nie jest jedyną, która pozwala na zastosowanie iluzji. Magia Przywołania pozwala na tworzenie z zasady lepszych iluzji, a ich użycie jest dużo prostsze. Podstawowa różnica polega na tym, że Przywołanie tworzy kształt, a następnie nadaje mu oczekiwaną teksturę, zapach. Kiedy ktoś dotyka takiej iluzji, rzeczywiście czegoś dotyka, bez fortelów. Takie oszustwo widzi każdy, podczas gdy Mag Eteru musi na każdą osobę w otoczeniu rzucić zaklęcie, ciągle oszukiwać wysyłając impulsy. Sprawia to, że użycie Magii Eteru do stworzenia iluzji jest trudniejsze i okrutnie łatwiej popełnić błąd. Z drugiej strony po osiągnięciu mistrzostwa pozwala na wszelakie manipulacje - mag sam decyduje, kto ma widzieć iluzję, a kto nie. Który cel co ma poczuć, kiedy jej "dotknie". Jest to trudniejsza sztuka iluzji, lecz koniec drogi jest o wiele bardziej satysfakcjonujący oraz owocny. W nomenklaturze naukowej Eter wytwarza Iluzje Umysłowe, a Magia Przywołania Iluzje Materialne.

Dlaczego w takim razie nie wybrać Magii Krwi lub Przywołania? W pierwszym wypadku, bo jest nielegalna. W obu, bo nie są Magią Eteru. Nauka o Eterze to przede wszystkim nauka o umyśle, ciągłe ćwiczenie go. Siłę Magii Krwi oraz Przywołania ogranicza siła używanych zaklęć, Magię Eteru ogranicza wyłącznie tęgość naszego umysłu. Poznając coraz to kolejne zaklęcia oprócz samego czaru uczymy się jak oddziałuje on na ciała istot żywych. Pozwala to magowi na naukę o organizmach oraz nim samym.

Magia Eteru pozwala również na manipulowanie materią w nieinwazyjny sposób, tzn. przenosząc ją. Może się to odbywać z pomocą teleportacji, czyli całościowego przenoszenia materii z jednego miejsca na drugie w ułamku sekundy. Dużo prostszym przykładem manipulowania materią jest telekineza, która pozwala na przenoszenie oraz przesuwanie przedmiotów siłą umysłu. Odbywa się to dokładnie na takich samych zasadach co z użyciem rąk, lecz naszymi rękoma jest magia. Sprawia to, że przedmiot pchany jest w wybranym przez nas kierunku.

Mam nadzieję, że, mimo małej akceptacji społecznej dla Magii Eteru udało mi się przekonać o jej bezpieczeństwie i nieco rozwiać wątpliwości na temat tego, czym właściwie jest ta magia oraz czym różni się Magii Krwi.