Bezdroża Międzyświata
Typ
Główni Mieszkańcy
Iskry
Międzyświat
Bezdroża Międzyświata
Typ
Główni Mieszkańcy
Iskry
Międzyświat to wyjątkowa metafizyczna płaszczyzna, której w zasadzie nie można porównać do żadnej innej. Choć inne płaszczyzny często różnią się mocno między sobą, to posiadają jedną, wspólną cechę - samodzielność istnienia. Międzyświat jest zupełną odwrotnością tej cechy - wszystko, co istnieje w Międzyświecie, jest odbiciem innych płaszczyzn. Międzyświat można więc porównać do zwierciadła, które odbija w sobie wszystko, co się przed nim postawi. Jednocześnie jest tym, co spaja cały
Specyfika Płaszczyzny
Tak jak umysły istot żywych są w stanie gromadzić wspomnienia, tak samo gromadzi je Międzyświat. W tym porównaniu Międzyświat można by jednak nazwać umysłem idealnym - nie posiada ona bowiem pewnej bariery świadomości, która obarcza nasze umysły. Istota żywa nie jest w stanie świadomie pamiętać wszystkiego, co ją spotkało - starsze i mniej istotne wspomnienia z biegiem czasu zacierają się i choć pozostają w zakamarkach umysłu, przestają być dostępne dla danej osoby w naturalny sposób. Międzyświat natomiast gromadzi odbicia innych płaszczyzn we wszystkich ich formach, które obrały na przestrzeni czasu. Każda osoba, miejsce oraz wydarzenie, które znalazły się na jednej z płaszczyzn, mają swoje odbicie w Międzyświecie. Każda zmiana w jednym ze światów jest rejestrowana przez Międzyświat, która tworzy kolejne, i kolejne obrazy będące zapisem dziejów. Dzięki temu Międzyświat jest swoistą skarbnicą historii wszystkich płaszczyzn, stając się ich idealną pamięcią.
Połączenie z innymi płaszczyznami
Istotne dla zrozumienia działania Międzyświata jest
Oznacza to, że skoro, ze skoro Międzyświat zbudowany jest ze wspomnień innych płaszczyzn jest ona połączona z nimi wszystkimi.
Świat niematerialny
Międzyświat to świat metafizyczny, tj. niematerialny. Fizyczne aspekty przestają mieć w niej swoją standardową rolę, ustępując umysłowi - nie da się w niej egzystować w sposób fizyczny. To siła woli pozwala nadawać Międzyświecie oraz rzeczom w niej jakichkolwiek cech. Oznacza to, że Międzyświat można modyfikować z pomocą silnego umysłu: przykładowo mieszkańcy Międzyświata, którzy są bytami niematerialnymi, o sile woli niespotykanej w innych płaszczyznach, są w niej w stanie tworzyć oraz niszczyć. Ciekawe jest to, że poza sprawia to, że poza odbiciem innych płaszczyzn w Międzyświecie znajdują się jej własne elementy, które żyją własnym życiem.
Międzyświat jako płaszczyzna jest odporna na niszczenie - po jakimś czasie płaszczyzna przywraca się do swojej "naturalnej" formy. Wyjątkiem od tej zasady są iskry, demony oraz duchy, które nie są częścią formy Międzyświata.
Z racji tego, że w Międzyświecie nie istnieje aspekt fizyczny, przebywając w niej nie można odczuwać głodu, potrzeb fizjologicznych oraz zmęczenia ciała. Co ciekawe w przypadku potrzeb fizjologicznych sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana jeśli są to fizyczne potrzeby wywołane psychiką, np. zjedzenie czegoś słodkiego na poprawę humoru.
W Międzyświecie, tak jak w każdej płaszczyźnie, czas płynie inaczej - w porównaniu z płaszczyzną Angvalion jest on wielokrotnie szybszy.
Struktura
Struktura Międzyświata jest bardzo chaotyczna i specyficzna. Międzyświat można podzielić na segmenty - takie, którą Wspomnieniem, a więc są odbiciem konkretnego miejsca z konkretnej płaszczyzny w konkretnym czasie, segmenty, które są częścią Międzyświata oraz te, które są łącznikami i spajają resztę w całość. Rozlokowanie segmentów jest losowe. Zakładając, że oprócz Międzyświata istnieją jeszcze dwie płaszczyzny, wspomnienia z dwóch osobnych płaszczyzn mogą się przeplatać. Nawet jeśli sąsiadujące segmenty są odbiciami tej samej płaszczyzny, mogą dotyczyć miejsc zupełnie od siebie odległych (z perspektywy geografii płaszczyzny, z której pochodzą) oraz zupełnie innego okresu czasowego.
Międzyświat nie jest stały - ze względu na to, że jest odbiciem pozostałych płaszczyzn cały czas się zmienia. Nie tylko tworzone są nowe segmenty, przez co Międzyświat się rozrasta, a istniejące już segmenty są w ciągłym ruchu, zmieniając swoją pozycję. Oznacza to, że w przeciągu określonego czasu nasze "sąsiedztwo" może zmienić się kilkukrotnie. Warto pamiętać, ze osoby o silnej woli mogą ją dodatkowo modyfikować, co wprowadza dodatkowy ruch.
Wejście do Międzyświata
Aby móc wejść do Międzyświata trzeba "przejść" przez Aurelon, specjalną płaszczyznę, które odpowiedzialna jest za transfer istot między wszystkimi płaszczyznami. Choć przejście z zewnętrznej płaszczyzny do Międzyświata jest dosyć trudne, to samo poruszanie się pomiędzy zewnętrznymi płaszczyznami wymaga o wiele mniej zaangażowania. Choć Międzyświat łączy wszystkie płaszczyzny, to przejście z jednej na drugą nie wymaga wchodzenia do niej - wszystko odbywa się w obrębie Aurelonu. Jednocześnie sam Międzyświat może odrzucić potencjalnego "podróżnika", jeśli uzna, że nie należy on do jej "świata".
Zainicjowanie takiej podróży może odbyć się tylko i wyłącznie za pomocą magii lub wykorzystaniem istniejących przejść.
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Podróżowanie między płaszczyznamiRytuał Wyrwy
Wyszkoleni do podróżowania magowie Międzyświata są w stanie tworzyć Wyrwy, które są formą magicznego połączenia między Międzyświatem, a płaszczyzną, w której mag się znajduje. Największą trudnością w tworzeniu takiego połączenia jest pominięcie Aurelonu i oszukiwanie Międzyświata, że to, co robi mag jest czymś dla niej naturalnym, a sama Wyrwa jest jej częścią - w przypadku niepowodzenia Międzyświat zwyczajnie nie pozwala na tworzenie takiego połączenia.
Dlatego właśnie Wyrwa tak się nazywa - jest zaburzeniem normalnego działania obu płaszczyzn. Co ważne ten sposób umożliwia swobodne podróżowanie w obie strony, chociaż doświadczony mag jest w stanie te wyrwy zabezpieczać. Nie oznacza to, że istoty po dwóch stronach połączenia nie są w stanie tych zabezpieczeń złamać. Dodatkowo Wyrwa jest bardzo łatwa do zamknięcie dla każdego maga Międzyświata.
Rozdarcia
Rozdarcia są trochę podobne w swoim działaniu do Wyrw - jest to połączenie między Międzyświatem a płaszczyzną, który pozwala na swobodny obustronny transfer. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Przede wszystkim rozdarcia powstają w wyniku błędu w Międzyświecie - taki błąd może powstać naturalnie lub z pomocą bardzo doświadczonego maga. Naturalnie powstające rozdarcia to powód do obaw, szczególnie, że nie znane są długofalowe konsekwencje taki procesu.
Rozdarcie z poziomu płaszczyzny jest niedostrzegalne - można wykryć je z pomocą magii, lecz Międzyświat maskuje się przed wzrokiem. Może doprowadzić to do sytuacji, w której istoty z Międzyświata będą wkraczać do płaszczyzny w niewiadomy sposób, a istoty z płaszczyzny będą nieświadomie przenosić się do Międzyświata przechodząc przez Rozdarcie.
Rozdarcia nie da się zabezpieczyć oraz kontrolować jak Wyrwy - jedynym sposobem jego zamknięcia jest naprawienie błędu, czyli przywrócenie Międzyświata do pierwotnego stanu w miejscu Rozdarcia.
Rytuał Transferu Płaszczyznowego
Rytuał Transferu Płaszczyznowego to rytuał prawdziwej magii, który jest niczym innym jak zainicjowaniem podróży przez Aurelon. Sam proces jest relatywnie prosty, lecz wymaga zaakceptowania zarówno przez Aurelon oraz płaszczyznę do, której wybiega się mag. Oszukiwanie Aurelonu jest dużo trudniejsze, lecz ten sposób podróży jest o tyle lepszy, że pozwala na podróż do dowolnej płaszczyzny.
Tunel
Tunel to określenie na niewielkie magiczne połączenie między Międzyświatem z inną płaszczyzną stworzone za pomocą
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Magia MiędzyświataPodróżowanie po Międzyświecie
Nawigacja po Międzyświecie nie należy do najprostszych, głównie dlatego w jaki sposób jest skonstruowana. Ze względu na ciągłe zmiany nie da sporządzić mapy, a przewidzenie ruchu Międzyświata jest niemożliwe ze względu na ilość czynników zależnych od innych płaszczyzn. Oznacza to, że idąc przed siebie nie wiemy gdzie trafimy. Niemniej dla Międzyświata nasza obecność jest kolejnym czynnikiem wpływającym na ruch - ta będzie poruszała wspomnieniami tak, aby przede wszystkim pokazywać te z rodzimej płaszczyzny.
Doświadczeni magowie o bardzo silnej woli są w stanie modyfikować Międzyświat w ten sposób, aby przesuwała wspomnienia zgodnie z naszą wolą - pozwala to na jej formowanie według własnego upodobania i wręcz metafizyczną podróż w czasie. Tak samo można wprawić swoje ciało w ruch i przenieść je do pożądanego miejsca. Oczywiście obie techniki wymagają sporych umiejętności, a błędy mogą przynieść trudny do przewidzenia rezultat.
Podróżowanie po Międzyświecie można wykorzystać to szybkiej podróży - wchodząc do Międzyświata można ustawić wyrwę tak, aby przenosiła w konkretne miejsce do danej płaszczyzny. Oznacza to, że wychodząc nową wyrwą możemy sprawić, że jej koniec będzie znajdował się w innym miejscu niż pierwotnie byliśmy. Oczywiście niesie to ze sobą wiele zagrożeń - sam Międzyświat jest bardzo niebezpieczna, a destynację wyrwy z Międzyświata do płaszczyzny jest bardzo łatwo pomylić.
Mieszkańcy Międzyświata
Wstęp
Istoty żyjące w Międzyświecie są istotami niematerialnymi o wysokiej sile woli. Oznacza to, że nie posiadają swojej fizycznej formy. Chociaż ich charakterystyka jest różna, mają jedną wspólną cechę - brak możliwości dłuższego istnienia w świecie materialnym. Oczywiście niektóre z tych istot posiadają sposób na utrzymanie się w fizycznych płaszczyznach - jest nią opętanie.
Opętanie to proces, kiedy byt niematerialny zaczyna pasożytować na ciele istoty fizycznej, współdzieląc z nią jedno ciało. Niesie to za sobą szereg konsekwencji . Opętane może zostać ciało martwej istoty fizycznej, lecz martwe ciała zwiększają trudność przeżycia w obcej płaszczyźnie z zależności od stopnia rozkładu. Najlepszym ciałem do opętania jest takie, którego właściciel umarł dosłownie chwilę temu i ciało nie weszło jeszcze we wczesny stan rozkładu.
Iskry
Kiedy w pozostałych płaszczyznach rodzi się nowa istota rozumna, w Międzyświecie powstaje przypisana jej Iskra, która jest jej odbiciem w niej. Nie natrafiono dotąd na żadne przypadki ich agresywnych zachowań - w zetknięciu są raczej ciekawskie, acz nieśmiałe.
Póki co nie znaleziono żadnego sposobu w jaki istota, która przybyła do Międzyświata z innej płaszczyzny, mogłaby ingerować w istnienie Iskry. Nie da się jej dotknąć, ani zranić. Wchodzić z nimi w interakcje mogą jedynie Duchy i Demony, jednak Iskry widocznie unikają ich, jakby dostrzegając w nich zagrożenie, wykorzystując do tego swoje niewielkie rozmiary i niesamowitą wręcz prędkość poruszania się. Czasami zdarza się jednak, iż którejś z wyżej wymienionych istot udaje się dopaść Iskrę i ją zniszczyć.
Wraz z rozwojem istoty, której odbiciem jest Iskra, Iskra zamienia się w ducha lub demona, w zależności od dominującej cechy w charakterze tej istoty.
Iskry nie mogą opuścić Międzyświata, nie potrafią też opętywać.
Duchy
Duchy to istoty, które przypominają pod wieloma aspektami ludzi. Różnią się od nich tym, że nie posiadają charakteru jako takiego a jedną cechę, którą ich definiuje. Na przykład duch ciekawości może być nie tylko ciekawy, ale również wścibski, a nawet kraść lub zabijać, aby zaspokoić swoję cechę. Z zasady duchy nie czuję potrzeby zabijania innych istot, ani agresji, chyba, że ich cecha wymaga czego innego. Oczywiście każdy duch potrafi walczyć - jego umiejętności bojowe są również uzależnione od cechy, która go definiuje. Niektóre dechy potrafią się socjalizować - głównie w obrębie innych duchów, które reprezentują tę samą cechę.
Duchy potrafią opętywać, lecz nie są tej umiejętności świadome - korzystają z niej jedynie kiedy przechodzą do innej, fizycznej płaszczyzny, lecz odbywa się to w formie nieświadomego ruchu bezwarunkowego związanego w przetrwaniem.
Przykłady duchów są: Duch Wiedzy, Duch Walki, Duch Władzy, Duch Miłości, Duch Współczucia lub Duch Arkan.
Demony
Demony są podobne do duchów, lecz zawsze posiadają jedną tę samą cechę - chęć niszczenia. Całe ich życie podporządkowane jest sianiu zniszczenia. Dzielą się na dwa rodzaje - demony niższe oraz wyższe.
Demony niższe są dość słabe, lecz powszechne. Potrafią się socjalizować, głównie wokół demonów wyższych. Potrafią opętywać, lecz ich słaba siła woli sprawia, że opętuję głównie martwe ciała lub korzystają z pomocy demonów wyższych którym służą lub którego woli się podporządkowują. Niszczenie siane przez demony niższe jest bardzo proste i polega na jak najszybszej likwidacji.
Demony wyższe to najpotężniejsze byty Międzyświata oraz istoty o najwyższej sile woli w całym uniwersum. Oprócz cechy niszczenia posiadają dodatkową negatywną cechę, która ich definiuje. W ten sposób każdy demon ma swój własny sposób na sianie zniszczenia, lecz w przeciwieństwie do demonów niższych są w tym bardziej wyrafinowane, potrafią tworzyć podstępy i planować długofalowo. Są nawet w stanie czynić dobro, jeśli przybliży ich to do celu. Międzyświat jest dla nich mało atrakcyjny - całe swoje życie spędzają na znalezieniu sposobu na przedostanie się do innych płaszczyzn poprzez rozdarcia, wyrwy oraz używają podstępów (na przykład wchodząc w układ z istotą z innej płaszczyzny).
Demony wyższe posiadają zdolność opętywania, której są świadomi i z której ochoczo korzystają. Dodatkowo są w stanie naginać inne istoty do swojej woli.
Najpotężniejsze demony wyższe, które znacząco odstają swoimi umiejętnościami od pozostałych zwane są Arcydemonami.
Przykłady demonów są: Meferat, Tartaros, Astaroth, Saleos.
Wspomnienia
Wspomnienie to byty, które można by porównać do księgi, w której zapisane są dzieje danej osoby czy miejsca. Są w nim dokładnie zawarte wszystkie wydarzenia związane z danym zagadnieniem. Sztuka czytania ze Wspomnień nie jest prosta, jednak kompetentnemu badaczowi są one w stanie dostarczyć ogromne ilości informacji. Ze Wspomnieniami trzeba jednak postępować bardzo ostrożnie - to niezwykle potężne byty, których możliwości jeszcze do końca nie poznaliśmy.
Duża część wspomnień jest częścią formy Międzyświata i objawia się w formie części struktury Międzyświata.
Ta sekcja zawiera spoilery do:
Saga Kamieni ŚwiataMagia oraz Nauka
Magia Międzyświata
Magia Międzyświata to przede wszystkim magia, która pozwala skupić swoją siłę woli, w taki sposób, aby przystosować ją do naginania niematerialnego Międzyświata. Jest to podstawowa umiejętność, która pozwala na modyfikowanie Międzyświata. Dzięki opracowanym technikom mag posługujący się tą magią jest w stanie przenosić część Międzyświata do świata materialnego z pomocą magicznego połączenia zwanego Tunelem. Choć brzmi to banalnie cały proces jest niezwykle trudny, niesie za sobą wiele możliwości ale również zagrożeń.
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Magia Międzyświata