Nurra, Podziemia Angvalionu
Kontynent
Cały
Nurra
Nurra, Podziemia Angvalionu
Kontynent
Cały
Nurra to fascynujący, ale i niezwykle niebezpieczny podziemny świat rozciągający się pod całą powierzchnią Angvalionu. Stanowi on złożony system jaskiń, tuneli, podziemnych miast i ekosystemów, które są domem dla wielu ras, stworzeń i surowców unikalnych dla tej ciemnej krainy. Ze względu na trudne warunki panujące w Nurrze, niewielu odważa się zapuścić w jej głębiny, a ci, którzy to robią, często nie wracają. Mimo to Nurra przyciąga śmiałków z całego świata, zwabionych wizją bogactwa i odkryć czekających w jej niezgłębionych ciemnościach.
Struktura Nurry
Nurra dzieli się na cztery poziomy, z których każdy charakteryzuje się odmiennymi warunkami geologicznymi, klimatycznymi i ekologicznymi.
Pierwszy poziom
Pierwszy poziom jest najbardziej jałowy, zdominowany przez różne odmiany kamienia i surowców mineralnych. Jest to miejsce, gdzie znajdują się aurińskie podmiasta, zamieszkane głównie przez
Drugi poziom
Drugi poziom jest znacznie bardziej nieprzyjazny z powodu panującego tu ekstremalnego gorąca. To miejsce, gdzie pojawiają się podziemne jeziora lawy, a surowe warunki życia sprawiają, że przetrwanie jest tutaj niezwykle trudne. Jest to obszar zdominowany przez
Trzeci poziom
Trzeci poziom charakteryzuje się tropikalnym klimatem, który, mimo że wciąż gorący, jest również wilgotny, co sprzyja rozwojowi bujnego, podziemnego ekosystemu. Jest to poziom pełen grzybów, mchów i innych podziemnych roślin, z których wiele jest śmiertelnie niebezpiecznych. Poziom ten jest także domem dla licznych drapieżników oraz miejscem, gdzie wydobywa się cenne minerały, takie jak
Czwarty poziom
Czwarty poziom to najniższy i najbardziej tajemniczy poziom Nurry, zbudowany głównie z
Nawigacja i Podróżowanie
Podróżowanie po Nurrze to wyzwanie, któremu mogą sprostać tylko nieliczni. Większość typowych przyrządów nawigacyjnych nie działa pod powierzchnią, co sprawia, że wędrowcy muszą polegać na znakach szczególnych oraz specjalnie stworzonych narzędziach.
Himranie mają swoje unikalne metody podróżowania po Nurrze. Choć ich preferowaną formą transportu jest przemieszczanie się lądowymi szlakami, to nauczyli się także wykorzystywać
Podróżowanie przez
Rasy Nurry
Nurra jest domem dla dwóch głównych ras: Aurinów i Himran.
Aurinowie
Aurinowie to
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
AurinowieHimranie
Himranie to rasa pochodząca z Hush-waq, która przeniosła się do Nurry z powodu demonicznego naznaczenia. Stworzyli oni rozwiniętą cywilizację w podziemiach, dzieląc się na kilka Druhirów, które funkcjonują jako odrębne klany lub państwa. Himranie są niezwykle odporni psychicznie, co czyni ich doskonałymi mieszkańcami Nurry, jednak ich demoniczna natura sprawia, że trudno im się asymilować z innymi rasami. Posiadają wysoko rozwiniętą kulturę, technologię i magię, ale są społeczeństwem zamkniętym, rzadko wychodzącym na powierzchnię.
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
HimranieBestie i Potwory Nurry
Nurra jest pełna niebezpiecznych stworzeń, które stanowią zagrożenie nawet dla doświadczonych podróżników.
Bezimienni
Bezimienni to jedne z najbardziej tajemniczych i przerażających stworzeń w Nurrze. Wyglądem przypominają owadopodobne istoty, z chitynowym pancerzem, wieloma oczami i skrzydłami na plecach. Ich ciało jest złoto-brązowe, a ich przerażająca sylwetka wzbudza strach u każdego, kto na nie natrafi. Bezimienni są niezwykle wytrzymałe, potrafią się zakradać i są praktycznie niemożliwe do pokonania w pojedynkę. Co więcej, posiadają zdolność przejmowania kontroli umysłu nad innymi istotami, co czyni je jeszcze bardziej niebezpiecznymi. Bezimienni zamieszkują głównie czwarty poziom Nurry, choć czasami zapuszczają się na trzeci, co zwykle kończy się katastrofą dla mieszkańców tych obszarów.
Doomthor
Doomthor to ogromne, masywne stworzenie, którego domeną są ciemne, wilgotne obszary trzeciego i czwartego poziomu Nurry. Jego ciało jest pokryte chropowatym, szorstkim pancerzem, a z klatki piersiowej emanuje niebieskozielony blask, przypominający bijące serce. Na głowie Doomthora znajdują się czułki reagujące na dźwięk, co pozwala mu doskonale orientować się w ciemnościach. Mimo że Doomthor porusza się powoli i spokojnie, jest śmiertelnie niebezpieczny. Jego ogromna siła i szybka reakcja na dźwięk czynią go nieprzewidywalnym przeciwnikiem. Żyje z dala od cywilizacji, na jałowych terenach, gdzie każdy nieostrożny krok może sprowokować jego gniew.
Wurmy
Wurmy to pasożytnicze owady, które żyją w podziemnych tunelach i jaskiniach Nurry. Są przystosowane do życia w ciasnych przestrzeniach, a ich ciała pokryte są chitynowymi pancerzami, które chronią je podczas przemieszczania się przez ziemię. Wurmy atakują w rojach, co czyni je niezwykle niebezpiecznymi przeciwnikami. Są w stanie przetrwać jedynie w ciemnościach, a ich organizmy nie tolerują światła słonecznego, które jest dla nich śmiertelne. Wurmy rozmnażają się w martwych ciałach rozumnych istot, składając tam swoje jaja. Zainfekowane ciało staje się siedliskiem nowych Wurmów, które po wykluciu niszczą wszystko wokół, przekształcając okolicę w śmiercionośne legowisko.
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
WurmyWij Głębinowy
Wij Głębinowy to gigantyczny robal, którego głównym zajęciem jest drążenie tuneli w ziemi. Wij jest tak duży i potężny, że samo jego rycie w ziemi może zniszczyć całe podziemne miasta. Himranie odkryli, że wielkie dzwony wytwarzające drgania mogą skutecznie odstraszać te bestie, a ich patent został szybko podchwycony przez Aurinów. Wije Głębinowe są wyjątkowo niebezpieczne – wydzielają silną truciznę oraz kwas, który rozpuszcza większość materiałów, z jakimi się zetknie. Te potężne robale żyją na wszystkich poziomach Nurry, a ich obecność zawsze zwiastuje poważne zagrożenie dla każdej pod
Ważne Miejsca w Nurrze
Karloth
Karloth to sieć ufortyfikowanych ścieżek biegnących przez Nurrę, zbudowana za czasów
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
KarlothWielkie Źródło
Wielkie Źródło to olbrzymi podziemny ocean, który rozciąga się po trzecim i czwartym poziomie Nurry. Woda w Wielkim Źródle jest mętna i matowa, a wiele miejsc jest skażonych przez miejscowe rośliny i surowce.
Surowce Nurry
Światłogłaz
Światłogłaz to kolejny cenny surowiec występujący na trzecim poziomie. Ten minerał emituje delikatne światło, które rozświetla podziemne jaskinie, czyniąc go nie tylko użytecznym, ale i pięknym.
Dwimeryt
Dwimeryt to niezwykle rzadki i potężny surowiec, ceniony za swoje właściwości antymagiczne. Występuje na trzecim poziomie Nurry, a jego wydobycie jest trudne i niebezpieczne.
Księżycowy Kamień
Księżycowy Kamień jest najczęściej spotykany na czwartym poziomie, gdzie wrasta w inne surowce. Ten kamień jest bardzo wartościowy ze względu na swoje unikalne właściwości, ale jego wydobycie jest obarczone ogromnym ryzykiem.
Tytanit
Tytanit to kolejny surowiec, którego złoża znajdują się na trzecim i czwartym poziomie. Jest to niezwykle twardy materiał, używany w wielu zaawansowanych technologicznie rzemiosłach.
Magiczna Ruda
Magiczna Ruda to surowiec występujący na trzecim poziomie, używany do tworzenia przedmiotów magicznych. Jego wydobycie jest skomplikowane i wymaga specjalistycznej wiedzy.
Obsydian
Obsydian występuje głównie na drugim poziomie i jest wykorzystywany w różnych rzemiosłach oraz jako element budowlany.