Archonci Kapituły Amarantu

Archonci Kapituły Amarantu

Obszar działania

Obszar działania

Kapituła Amarantu

Rasy

Rasy

Ludzie

Leśne Elfy

Gnomy

Przywództwo

Przywództwo

Przewodniczący Alcred var Pyke-Pontfield

Archonci to elita magów w Kapitule Amarantu, specjaliści w różnych dziedzinach. Decydują o projektach, nadzorują ich realizację i wpływają na rozwój magii. Ich głosy są kluczowe podczas obrad Rady Starszych Magistrów, kształtujące decyzje i rozwój kontynentu.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Kapituła Amarantu
Angvalion Book

Charakterystyka

Archonci Kapituły Amarantu stanowią elitę magów, którzy pełnią kluczowe funkcje w strukturach tej magicznej instytucji. Są to wybitni eksperci w swoich dziedzinach, których zadaniem jest zarządzanie specjalistycznymi obszarami działalności Kapituły oraz reprezentowanie ich w różnych sferach.

Każdy Archont specjalizuje się w określonej dziedzinie magii lub obszarze działalności Kapituły. Ich rola jest niezmiernie istotna dla funkcjonowania i rozwoju Kapituły, ponieważ są odpowiedzialni za podejmowanie kluczowych decyzji, zgłaszanie propozycji nowych projektów oraz ustaw, a także zapewnianie eksperckiej wiedzy i wsparcia w swoich obszarach.

Archonci mają pierwszeństwo w zgłaszaniu propozycji nowych projektów oraz ustaw, co wynika z ich specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w danej dziedzinie. Ich głos podczas obrad Rady Kapituły jest bardzo ceniony i wpływowy, a ich opinie wywierają znaczący wpływ na podejmowane decyzje.

Ponadto, Archonci są również odpowiedzialni za nadzór nad realizacją projektów oraz monitorowanie postępów w swoich obszarach działalności. Mają także za zadanie rozwiązywanie problemów i wyzwań związanych z ich specjalizacją oraz zapewnianie odpowiedniego wsparcia i doradztwa dla pozostałych członków Kapituły.

Współpracując ze sobą oraz innymi członkami Kapituły, Archonci tworzą spójne strategie i plany działania, które mają na celu rozwój i doskonalenie magii oraz promowanie jej użyteczności i bezpieczeństwa na kontynencie Amarantu.

Powoływani są przez Radę Starszych Magistrów spośród kandydatów zaproponowanych przez Przewodniczącego, co świadczy o ich wyjątkowym zaufaniu i kompetencjach.

Podsumowując, Archonci Kapituły Amarantu stanowią niezastąpioną siłę napędową tej magicznej instytucji, odgrywając kluczową rolę w podejmowaniu decyzji, realizacji projektów oraz zapewnianiu wysokiej jakości usług i wsparcia dla społeczności magicznej. Ich wiedza, doświadczenie i zaangażowanie są nieocenione dla pomyślnego funkcjonowania Kapituły oraz osiągania jej celów.

Achronci

Archontka Magii Żywiołów, Brigitte Mallette

Archontka Magii Żywiołów jest odpowiedzialna za zarządzanie oraz rozwój magicznych dziedzin związanych z czterema żywiołami: ogniem, wodą, ziemią i powietrzem. Jej zadaniem jest nadzór nad projektami związanymi z kontrolą i manipulacją tych żywiołów, monitorowanie ich wpływu na świat oraz szukanie nowych sposobów wykorzystania ich potencjału magicznego. Archontka dba również o zapewnienie odpowiedniego wsparcia i doradztwa dla magów specjalizujących się w tych dziedzinach oraz promuje badania naukowe mające na celu lepsze zrozumienie i wykorzystanie mocy każdego z żywiołów.

Obecną Archontka Magii Żywiołów jest Brigitte Mallette, wywodząca się z hintervoldzkiej gildii magów Nid de Corbeau. Jest też trzecią Gwiazdą Amarantu.

Archont Magii Zakazanej, Daromił Bilyk

Archont Magii Zakazanej pełni kluczową rolę w Kapitule Amarantu, zajmując się przeciwdziałaniem praktykom zakazanym oraz zwalczaniem magów wyjętych spod prawa, tzw. apostatów. Jego zadaniem jest nadzór nad identyfikacją, monitorowaniem i eliminacją nielegalnych praktyk magicznych, które mogą zagrażać społeczności magicznej i bezpieczeństwu kontynentu. Ponadto, Archont Magii Zakazanej jest odpowiedzialny za tworzenie i aktualizację listy dzieł zakazanych, które stanowią wytyczne dotyczące magii uznanej za niebezpieczną lub moralnie niewłaściwą. Jego działania mają na celu utrzymanie porządku i bezpieczeństwa w magicznym społeczeństwie Amarantu oraz ochronę przed potencjalnymi zagrożeniami wynikającymi z nadużyć magicznych umiejętności.

Obecnym Archontem Magii Zakazanej jest Daromił Bilyk - absolwent Uniwersytetu Silmaaroońskiego, pochodzenia Kresowskiego.

Archont Obrony Magicznej, Hamilton var Townere

Archont Obrony Magicznej jest kluczową postacią w Kapitule Amarantu, odpowiedzialną za zapewnienie bezpieczeństwa magicznego kontynentu. Jego głównym zadaniem jest nadzór nad obroną przed wszelkimi zagrożeniami związanymi z użyciem magii, takimi jak ataki magiczne, zaklęcia szkodliwe dla społeczności oraz potencjalne zagrożenia ze strony innych magicznych istot czy stworzeń. Archont Obrony Magicznej opracowuje strategie obronne, nadzoruje działania odpowiednich jednostek i zespołów zajmujących się obroną, a także prowadzi śledztwa w przypadku magicznych incydentów czy ataków. Jego celem jest utrzymanie stabilności i bezpieczeństwa magicznego na kontynencie Amarantu, zapewniając ochronę dla wszystkich jego mieszkańców przed potencjalnymi zagrożeniami wynikającymi z użycia magii.

Obecnym Archontem Obrony Magicznej jest Hamilton Townere - leciwy starszy magister, który magii uczył się najpierw w Arauleńskiej Kapitule, przed powstaniem Drakarii, a potem w Alasparze, po drakarańskiej inwazji. Jest też drugą Gwiazdą Amarantu.

Archont Magii Powszechnej, Osgar var Forester

Archont Magii Powszechnej jest kluczową postacią w strukturach Kapituły Amarantu, zajmującą się szerokim spektrum dziedzin magicznych, które dotyczą ogólnego zastosowania magii w codziennym życiu oraz w różnorodnych obszarach działalności. Jego głównym zadaniem jest zarządzanie i rozwój magii w aspektach powszechnych, takich jak leczenie, komunikacja, czy oświetlenie, a także badania nad nowymi technikami i zastosowaniami magii. Archont Magii Powszechnej odpowiada za promowanie i regulację praktyk magicznych, aby zapewnić ich bezpieczne i skuteczne stosowanie w społeczności, dbając zarazem o równowagę między magią a życiem codziennym. Jego działania mają na celu ułatwienie korzystania z magii przez wszystkich mieszkańców Amarantu oraz wspieranie innowacji i postępu w dziedzinie magii powszechnej.

Obecnym Archontem Magii Powszechnej jest Osgar var Forester, pochodzący z Blackwood w Araulenie. Uczył się w drakarańskiej akademii magicznej w Whisperhout, a później służył na dworze swego lorda.

Archontka Głębi Magicznej, Adeliz Vaillancourt

Archontka Głębi Magicznej zajmuje się badaniami i eksploracją tajemniczych i nieznanych obszarów magii, takich jak magiczne artefakty, starożytne zaklęcia czy tajemnicze wymiary. Jej głównym zadaniem jest zgłębianie najbardziej skomplikowanych i enigmatycznych aspektów magii, prowadzenie badań nad magicznymi fenomenami oraz odkrywanie nowych technik i możliwości wykorzystania magii. Archontka ta jest także odpowiedzialna za ochronę przed niebezpieczeństwami czy groźbami ze strony magicznych istot lub zjawisk, chroniąc równowagę między światem fizycznym a magicznym. Jej rolą jest także katalogowanie i klasyfikowanie różnorodnych form magii oraz udzielanie wsparcia innym członkom Kapituły w zrozumieniu i radzeniu sobie z magicznymi zagrożeniami.

Obecnym Archontką Magii Powszechnej jest Adeliz Vaillancourt, absolwentka Uniwersytetu Silmaaroońskiego z czasów drakarańskiej okupacji. Mimo relatywnie młodego wieku posiada na swoim koncie kilka osiągnięć naukowych. Była odpowiedzialna za projekt Nefrytowej Zaprawy.

Archontka Prawa Magicznego, Gwedhriel Harnadis

Archontka Prawa Magicznego zajmuje się interpretacją i egzekwowaniem prawa magicznego w Kapitule Amarantu. Jej zadaniem jest zapewnienie przestrzegania regulacji dotyczących praktykowania magii, rozstrzyganie sporów i konfliktów związanych z magicznymi działaniami oraz egzekwowanie kar wobec tych, którzy łamią prawo magiczne. Archontka ta także nadzoruje proces legislacyjny dotyczący regulacji magii, wprowadzając nowe przepisy lub modyfikując istniejące w celu zapewnienia bezpieczeństwa i równowagi w społeczności magicznej. Jej działania mają na celu utrzymanie porządku i dyscypliny wśród magów oraz ochronę interesów Kapituły Amarantu i jej członków.

Obecną Archontką Prawa Magicznego jest Gwedhriel Harnadis, elfka z Silmaaroonu. Poza ukończeniem Uniwersytetu Silmaaroońskiego może pochwalić się długoletnią pracą jako doradczyni magiczna Wielkiej Czwórki.

Archont Skarbnik, Slade var Fyre

Archont Skarbnik odpowiada za zarządzanie finansami Kapituły Amarantu. Jego głównym zadaniem jest gospodarowanie budżetem, kontrolowanie wydatków i dochodów oraz opracowywanie strategii finansowych. Archont ten dba o odpowiednie alokowanie środków na różne projekty i inicjatywy Kapituły, zapewniając stabilność finansową instytucji. Ponadto nadzoruje on również sprawy związane z zabezpieczeniem majątku Kapituły oraz podejmuje działania mające na celu optymalizację zarządzania zasobami finansowymi. Jego praca jest kluczowa dla zapewnienia płynności działalności Kapituły oraz realizacji jej celów i misji.

Obecnym Archontem Skarbnikiem jest Slade var Fyre, który należy do rodziny książęcej Birchton. Edukację odebrał w czasach drakarańskiej okupacji na Uniwersytecie Aspińskim.

Archont Wiedzy Magicznej, Owen Lewis

Archont Wiedzy Magicznej, nazywany także Wielkim Bibliotekarzem Kapituły, ma na swoim barku zadanie zarządzanie Wielką Biblioteką w Rivage. Jego głównym celem jest gromadzenie, organizowanie i udostępnianie wiedzy magicznej oraz archiwizacja ważnych dokumentów i artefaktów. Archont ten nadzoruje również proces badawczy w Kapitule, wspierając magów w ich poszukiwaniach i eksperymentach. Jego rola polega także na prowadzeniu badań nad nowymi formami magii oraz nadzorowaniu procesu uczenia się magów. Jako Wielki Bibliotekarz, jest uważany za strażnika wiedzy i jej największego obrońcę w Kapitule Amarantu.

Obecnym Archontem Wiedzy Magicznej jest Owen Lewis - mag pochodzenia isureańskiego, który swoje stanowisko opiekuna Wielkiej Biblioteki pełni od czasów powołania go do tego zadania przez Króla Henryego Wielkiego, kiedy Araulen podbił państwa gregoriańskie. Uchodzi za jednego z najmądrzejszych magów na całym kontynencie.

Archontka Magii Organicznej, Meíen Ash’bläthan

Archontka Magii Organicznej pełni kluczową rolę w Kapitule Amarantu, zajmując się magicznym wzmacnianiem, osłabianiem oraz modyfikacją ciał istot żywych. Jej obszar działalności obejmuje magię bojową, magię życia, entropię oraz polimorfię. Jest odpowiedzialna za rozwój i kontrolę nad tymi magicznymi praktykami, dbając o ich zgodność z zasadami Kapituły oraz bezpieczeństwem społeczności magicznej Amarantu. Archontka Magii Organicznej przewodzi również badaniom i eksperymentom w tym obszarze, dążąc do odkrycia nowych możliwości oraz doskonalenia istniejących technik magii organicznej.

Obecną Archontką Magii Organicznej jest Meíen Ash’bläthan - leśna elfka o bardzo wysokim talencie magicznym. Była uczona przez magów Päradisy, a następnie Múr'Läntę, szóstą Gwiazdę Amarantu. Uważa się ją za jedną z przyszłych najpotężniejszych magów kontynentu.

Archont Wiedzy Tajemnej, Richard Carré

Archont Wiedzy Tajemnej pełni istotną rolę w Kapitule Amarantu, zajmując się najtrudniejszymi dziedzinami magii, które mają głęboki wpływ na otoczenie. Jego obszar działalności obejmuje wiedzę tajemną, która wymaga dogłębnej analizy i zrozumienia. Archont ten nadzoruje badania, eksperymenty oraz praktyki w dziedzinach o wysokim stopniu skomplikowania, dbając o zachowanie równowagi i bezpieczeństwa magicznego świata Amarantu. Jego zadaniem jest również udzielanie wsparcia i kierowanie magami, którzy podążają ścieżką wiedzy tajemnej, oraz promowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego wykorzystania tej potężnej magii.

Obecnym Archontem Wiedzy Tajemnej jest Richard Carré z hintervoldzkiej gildii magicznej Constellation.

Archont Magii Materii, Lorenzo Campagna

Archont Magii Materii specjalizuje się w obszarze magii, która manipuluje materią w różnych formach i stanach. Jego zadaniem jest badanie, kontrola oraz rozwój tej gałęzi magii, obejmującej transmutację, kształtowanie substancji oraz kontrolę nad jej właściwościami fizycznymi. Archont ten nadzoruje projekty związane z tworzeniem i zmienianiem materii, dbając o zachowanie równowagi i bezpieczeństwa w procesach magicznych. Jego ekspertyza obejmuje również zagadnienia związane z alchemią i chemią magiczną, które są kluczowe dla rozwoju i zrozumienia magii materii w świecie Amarantu.

Obecnym Archontem Magii Materii jest Lorenzo Campagna z Nebrazzy. Swoją edukację odebrał na Uniwersytecie Aspińskim. Był głównym koordynatorem oraz pomysłodawcą projektu Wrót Amarantu.

Archont Magicznej Nawigacji, Arcymistrz Eric z Hazorytów

Archont Magicznej Nawigacji zajmuje się magicznymi technikami i umiejętnościami związanymi z podróżowaniem oraz orientacją w przestrzeni za pomocą magii. Jego głównym zadaniem jest badanie, rozwój i nadzór nad magią teleportacji, translokacji oraz innych form przenoszenia się z jednego miejsca do drugiego przy użyciu mocy magicznych. Archont ten opracowuje strategie oraz techniki zabezpieczające podróżujących magów oraz prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania magii w celach podróżniczych. Jego działania mają na celu zarówno ułatwienie podróży magów, jak i zwiększenie bezpieczeństwa oraz skuteczności magicznych środków transportu.

Obecnym Archontem Magicznej Nawigacji jest Arcymistrz Eric z Hazorytów, pochodzący z Ligii Srebrnomarchijskiej. Należy do Zakonu Oświeconego Ojca Hazora i jest jednocześnie Arcymistrzem Srebrnomarchijskiego Kręgu Magicznego. Jest odpowiedzialny za projekt Magicznego Traktu w Amarancie.