Kapituła Amarantu

zapis dziejów w toku

Archiwista nie zdążył jeszcze dopracować tej sekcji do perfekcji, dlatego może być ona niepełna, a niektóre informacje mogą się zmienić z czasem.

Kapituła Amarantu

Kapituła Amarantu
Otwórz obrazek

Kapituła Amarantu

Otwórz obrazek
Typ

Typ

Organizacja zrzeszająca państwa

Szkoła magiczna

Siedziba główna

Siedziba główna

Silmaaroon (siedziba polityczna)

Whisperhout, Araulen (siedziba szkoleniowa)

Rivage, Isurean (siedziba badawcza)

Obszar działania

Obszar działania

Araulen (obecnie oraz wcześniej, jako Arauleńska Kapituła)

Silmaaroon (obecnie oraz wcześniej, jako Arauleńska Kapituła)

Hintervold

Isurean

Nebrazza

Kresy

Hränil Nämari'nel

Liga Srebrnomarchijska

Wielkie Księstwo Aermaghu

Międzygórze

Wielki Krąg Druidów

Riggë (dawniej)

Przywództwo

Przywództwo

Przewodniczący Kapituły, Alcred var Pyke-Pontfield

Archonci

Rada Starszych Magistrów

Kapituła Amarantu to organizacja magiczna, do jej zadań należały bezpieczne rozpowszechnianie magii oraz kształtowanie prawa magicznego w Amarancie. Ich badania oraz tzn. Prace Magisterskie promuję wiedzę magiczną zarówno u magów oraz osób niewładających tą potęgą, ale którzy chcą ją zrozumieć.

Kapituła Amarantu jest spadkobiercą Arauleńskiej Kapituły z poszerzonych wpływem, jednocześnie będąc odłączoną od władzy jakiegokolwiek państwa. Jako organ międzynarodowy ustala prawo magiczne, lecz podlega pod władców kontynentu.

Cel Organizacji

Kapituła Amarantu, znana jako główny organ zrzeszający magów na kontynencie, stoi na straży promocji i rozwoju sztuki magicznej. Jej misją jest nie tylko jednoczenie społeczności magicznej, lecz także stanowienie kluczowego organu ustawodawczego w dziedzinie prawa magicznego dla państw, które podlegają pod jej jurysdykcję. W krajach podlegających Kapitule prowadzona jest certyfikacja magów, co zapewnia, że tylko ci, którzy spełniają określone standardy, mogą legalnie korzystać z mocy magicznych.

Jednym z głównych celów Kapituły jest również promowanie wiedzy magicznej w sposób zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców, włączając w to ludzi nieposiadających umiejętności magicznych. Działania te mają na celu nie tylko popularyzację nauki i magii, ale także zapewnienie, że wiedza ta jest dostępna dla wszystkich, niezależnie od ich statusu magicznego.

Kapituła dysponuje własnym budżetem, który pochodzi od władców oraz licznych sponsorów. Wykorzystuje go na finansowanie projektów badawczych oraz inicjatyw związanych z magią. Ponadto, jako organ doradczy dla władców, pełni istotną rolę w prowadzeniu badań na zlecenie władz, co przyczynia się do lepszego zrozumienia i wykorzystania magii w kontekście społecznym i politycznym.

W ten sposób Kapituła Amarantu wypełnia swoją rolę jako strażnik i promotor magii, dążąc do jej rozwoju, popularyzacji oraz szerokiego dostępu dla wszystkich istot, zarówno magicznych, jak i nieposiadających zdolności magicznych.

Certyfikacja Magiczna

Oprócz umożliwienia praktykowania magii i podjęcia zawodu magicznego, certyfikacja maga przez Kapitułę Amarantu oznacza również, że mag został poddany szczegółowej ocenie pod kątem praktykowania zakazanych form magii. Proces ten ma na celu zapewnienie, że magowie, którzy uzyskują certyfikat, przestrzegają zasad etycznych i moralnych, a także nie stosują magii w sposób, który mógłby zagrażać bezpieczeństwu społeczności lub naruszać prawa magiczne.

W ramach tego procesu oceny, magowie są badani pod kątem ewentualnych nieprawidłowości czy praktyk niezgodnych z obowiązującymi normami i wartościami Kapituły Amarantu. Wyniki tego sprawdzenia są istotnym elementem procesu certyfikacji, a brak stwierdzenia niepokojących praktyk jest dodatkowym potwierdzeniem, że mag spełnia wysokie standardy etyczne i moralne.

Dzięki temu, certyfikowany mag może działać w sposób legalny i zaufany, mając świadomość, że jego praktyka magiczna jest zgodna z wymogami Kapituły Amarantu oraz zasadami etycznymi całej społeczności magów. To zapewnia zarówno magowi, jak i społecznościom, którym służy, większe poczucie bezpieczeństwa i zaufania w kontekście wykorzystywania magii.

Obowiązek nauczania

W królestwach podlegających jurysdykcji Kapituły Amarantu dzieci wykazujące talent magiczny mają obowiązek uczęszczać na szkolenie w jednej z wielu szkół magicznych. Ta procedura ma na celu zarówno rozwój umiejętności magicznych młodych adeptów, jak i zapewnienie bezpiecznego korzystania z magii.

Jednakże, nie wszyscy rodzice są w stanie pokryć koszty nauki w prywatnych szkołach magicznych. Dla tych rodzin istnieje alternatywa: Kapituła Amarantu oferuje możliwość wysłania dzieci do szkół prowadzonych przez samą Kapitułę. W takich szkołach, edukacja młodych magów jest finansowana z budżetu Kapituły, co pozwala na bezpłatne uczęszczanie na zajęcia. Takie szkoły istnieją w niemalże każdym królestwie Amarantu.

To rozwiązanie stanowi nie tylko szansę na rozwój magicznych umiejętności dla dzieci z rodzin o ograniczonych środkach finansowych, ale również daje im możliwość uzyskania wysokiej jakości edukacji, która jest kluczowa dla bezpiecznego i skutecznego korzystania z magii.

Dodatkowo, Kapituła Amarantu cieszy się ogromnym zaufaniem społecznym i uznaniem za instytucję dbającą o dobro społeczności. Dlatego też, dla wielu rodziców posłanie dziecka do szkoły prowadzonej przez Kapitułę staje się symbolem nadziei na lepszą przyszłość dla ich potomstwa. To nie tylko szansa na rozwój magicznych umiejętności, ale także na zdobycie stabilnego fundamentu dla dalszego życia, zbudowanego na wiedzy, umiejętnościach i wsparciu społeczności magicznej.

Struktura Organizacji

Struktura Kapituły Amarantu jest głęboko hierarchiczna, a podstawową jednostką w jej szeregach są magistrowie. Magistrów można porównać do fundamentu całej organizacji, stanowiąc rdzeń, na którym opiera się cała struktura i działalność Kapituły.

Magistrowie są doświadczonymi i wysoce wykwalifikowanymi magami, którzy osiągnęli wysoki poziom wiedzy i umiejętności w dziedzinie magii. Pełnią kluczową rolę w różnych aspektach działalności Kapituły, od szkolenia nowych adeptów, poprzez wydawanie certyfikatów magicznych, aż po udzielanie porad i wsparcia w kwestiach magicznych dla społeczności lokalnych i władz.

Hierarchia w Kapitule Amarantu obejmuje różne stopnie, które magistrów mogą osiągnąć w miarę postępu w swojej ścieżce rozwoju magicznego. Od stopni niższych, po stopnie wyższe, magistrów wyróżniają ich osiągnięcia, doświadczenie oraz wkład w rozwój sztuki magicznej i społeczności magów.

Ponadto, magistrów można spotkać na różnych szczeblach zarządzania i decyzyjności w strukturze Kapituły, gdzie pełnią funkcje takie jak nauczyciele, eksperci, czy nawet członkowie kapituły wykonawczej. Ich wiedza, doświadczenie i autorytet sprawiają, że stanowią niezastąpiony filar organizacji, zapewniając stabilność, ciągłość oraz wysoki standard działalności Kapituły Amarantu.

Adept

Adept odgrywa istotną rolę w strukturach Kapituły Amarantu jako przyszły mag, którego rozwój i umiejętności mają kluczowe znaczenie dla przyszłości społeczności magicznej. Podczas szkolenia w szkole magicznej, adepci są wprowadzani w ogólną wiedzę na temat magii, uczą się kontrolować i wykorzystywać swoje zdolności magiczne w bezpieczny i efektywny sposób.

Po ukończeniu szkolenia, adepci mają możliwość rozpoczęcia pisania pracy magisterskiej. Praca ta stanowi nie tylko wyraz ich wiedzy i umiejętności, ale również dowód ich zaangażowania i zdolności do samodzielnego myślenia w obszarze magii. Praca magisterska jest poddawana surowej ocenie przez wybitnych magistrów Kapituły, którzy sprawdzają jej wartość i oryginalność.

Więcej informacji na temat samego procesu szkolenia znajduje się w sekcji "Proces Szkolenia".

Magister

Magistrowie Kapituły Amarantu stanowią elitę społeczności magicznej, wyróżniając się nie tylko wiedzą i umiejętnościami, ale także zaangażowaniem w rozwój magii oraz jej społeczne znaczenie. Pozytywne zakończenie procesu pisania i obrony pracy magisterskiej oznacza, że mag otrzymuje ten zaszczytny tytuł, otwierając przed nim szereg możliwości i uprawnień.

Jako magister, mają możliwość prowadzenia zaawansowanych badań w dziedzinie magii, poszerzając granice wiedzy i eksplorując nowe techniki. Dodatkowo, mogą ubiegać się o wsparcie finansowe z budżetu Kapituły na realizację swoich projektów badawczych, co umożliwia im kontynuowanie badań oraz eksperymentów.

Magistrowie cieszą się także prawem do publikowania swoich prac naukowych za pośrednictwem Kapituły Amarantu, przyczyniając się w ten sposób do rozwoju wiedzy magicznej na kontynencie. Ich autorytet i zaangażowanie w społeczność magiczną sprawiają, że są uważani za ekspertów, którzy mogą udzielać porad, szkolić młodszych magów oraz wspierać rozwój magii na szeroką skalę.

Mistrz Magister

Kiedy Magister pragnie przyjąć ucznia pod swoje skrzydła, musi zgłosić taką chęć, co skutkuje staniem przed specjalnie powołaną komisją. Komisja ocenia jego przygotowanie i gotowość do nauczania. Jeśli zostaje wyrażona zgoda, Magister otrzymuje tytuł Mistrza Magistra.

Wybór ucznia może odbyć się na różne sposoby. Magister może otrzymać ucznia w przydziale od Kapituły, lub też sam może przyprowadzić młodą osobę do Kapituły w celu nauki.

Przyjęcie ucznia przez Magistra jest ważnym momentem zarówno dla nauczyciela, jak i dla ucznia. To nie tylko przekazanie wiedzy, ale także kontynuacja tradycji i dziedzictwa magii, umożliwiająca młodemu adeptowi rozwój swoich umiejętności i poznawanie tajemnic magicznej sztuki.

Mistrzowie mają wysoki priorytet finansowania ich projektów.

Starszy Magister

Starszy Magister to wyjątkowo zasłużony mag, który został przyjęty do Rady Starszych Magistrów Kapituły Amarantu. Posiadanie tego tytułu oznacza, że bezpośrednio uczestniczy w ustawodawczej części pracy Kapituły, mając prawo do głosowania oraz zabierania głosu podczas obrad, jednakże zawsze za zgodą przewodniczącego Kapituły.

Starsi Magistrowie posiadają bardzo wysoki priorytet w finansowaniu projektów magicznych, co umożliwia im realizację ambitnych przedsięwzięć i inicjatyw, mających istotny wpływ na rozwój magii oraz społeczności magów.

By zostać Starszym Magistrem, konieczna jest decyzja Rady Starszych Magistrów, co świadczy o wyjątkowej renomie i zaufaniu, jakim cieszą się ci magowie w społeczności magicznej. Czasami królowie i posłowie również mogą mieć wpływ na decyzję o przyjęciu konkretnych magistrów w szeregi Rady, co dodatkowo podkreśla wagę i prestiż tej funkcji w magicznym świecie Kapituły Amarantu.

Magister Dyrektor

Magister Dyrektor pełni funkcję zarządcy lokalnej filii Kapituły Amarantu. Często zdarza się, że jedna placówka może mieć kilku dyrektorów, co zależy od jej wielkości oraz zakresu działalności. Magister Dyrektor, oprócz swoich obowiązków administracyjnych, jest również Starszym Magistrem, co podkreśla jego wysoką rangę i prestiż w strukturach Kapituły.

Wybór Dyrektorów odbywa się poprzez decyzję Rady Starszych Magistrów. To właśnie ta ciało podejmuje decyzje w sprawie nominacji na stanowiska dyrektorskie, uwzględniając zarówno kompetencje magów, jak i potrzeby lokalnej społeczności magicznej.

Magistrowie Dyrektorzy pełnią kluczową rolę w zarządzaniu lokalnymi placówkami Kapituły, dbając o ich sprawną organizację oraz rozwój. Ich pozycja łącząca funkcję zarządcy z rangą Starszego Magistra zapewnia im autorytet i wpływ w lokalnych społecznościach magicznych, umożliwiając skuteczne działania na rzecz rozwoju magii oraz społeczności magów.

Dodatkowo, dyrektorzy mają duży wpływ na to, komu zostanie przeznaczony budżet na projekt. Ich wiedza i doświadczenie pozwalają na trafne oceny oraz efektywne alokowanie środków finansowych, co przyczynia się do skuteczności i efektywności działań podejmowanych przez lokalne placówki Kapituły Amarantu.

Arcymagister

Arcymagister pełni kluczową rolę jako zarządca Kapituły na terenie konkretnego państwa. Jego zadaniem jest nadzorowanie pracy Dyrektorów oraz zapewnienie sprawnego funkcjonowania placówek Kapituły w danym królestwie. Wybór Arcymagistrów odbywa się poprzez decyzję Rady Starszych Magistrów, jednakże ogromny wpływ na ostateczną decyzję mają władcy poszczególnych państw oraz reprezentujący ich Posłowie.

Proces wyboru nowego Arcymagistra to najbardziej skomplikowana i czasochłonna czynność administracyjna. Posłowie, reprezentujący interesy swoich państw, często traktują te wybory jako przepychanki polityczne. Każde królestwo pragnie mieć jak najlepszego Arcymagistra, ponieważ lepszy zarządca Kapituły oznacza większy prestiż, lepszy poziom nauki i wpływy w świecie magii.

W rezultacie, wybór nowego Arcymagistra jest przedmiotem intensywnych negocjacji i dyplomacji między państwami. Posłowie starają się znaleźć kandydata, który nie tylko posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie, ale także będzie w stanie sprostać oczekiwaniom i potrzebom ich królestw. Ta skomplikowana procedura jest kluczowa dla stabilności i efektywności działania Kapituły Amarantu na terenie różnych państw.

Archont

Archont w Kapitule Amarantu pełni istotną rolę jako osoba odpowiedzialna za kierowanie specjalistyczną dziedziną działalności Kapituły, bez używania określenia "minister". Archont ma pierwszeństwo w zgłaszaniu nowych projektów oraz ustaw, co wynika z jego ekspertyzy w danej dziedzinie.

Jego głos, choć formalnie ma tę samą wagę co pozostałych członków Kapituły, jest bardzo ceniony, a jego opinia wywiera ogromny wpływ na decyzje podejmowane podczas głosowań. Archont jest postrzegany jako autorytet w swojej dziedzinie, dlatego też jego sugestie są starannie rozważane przez pozostałych członków.

Niestety, czasami zdarza się, że poglądy różnych Archontów mogą się różnić, co znacznie utrudnia działanie Rady Kapituły. Jednakże warto zauważyć, że każdy z Archontów dąży do tego, aby podejmowane decyzje służyły dobru Kapituły i społeczności magicznej jako całości. Mimo ewentualnych sporów, ich wspólnym celem jest osiągnięcie najlepszych rezultatów dla Kapituły Amarantu i jej członków.

Warto także podkreślić, że archontów wybiera Rada Starszych Magistrów spośród kandydatów, których proponuje Przewodniczący Kapituły. To decyzja podejmowana starannie, mając na uwadze zarówno kompetencje jak i zaangażowanie kandydatów w sprawy Kapituły Amarantu.

Lista archontów znajduje się w sekcji "Archontowie Kapituły".

Przewodniczący

Przewodniczący to główna figura Kapituły Amarantu, przewodząca wszystkim obradom i ustalająca ich kolejność, miejsce oraz czas. To on wybiera kandydatów na Archontów oraz ma prawo do tzw. "miękkiego weta" - czyli możliwość ponownego przeprowadzenia głosowania, jednakże do jego przegłosowania wymagana jest zgoda dwóch trzecich głosujących.

Przewodniczący odpowiada również za ustalanie kierunku rozwoju Kapituły, dlatego też okres jego działania jest podzielony zgodnie z zasiadającymi przewodniczącymi. Wybór przewodniczącego odbywa się poprzez głosowanie, gdzie kandydować może każdy Starszy Magister. Proces ten składa się z trzech tur - najpierw na poziomie lokalnym, następnie krajowym, a ostatecznie w ramach Rady Starszych Magistrów spośród kandydatów, którzy wygrali głosowanie krajowe.

Kadencja przewodniczącego trwa trzydzieści lat. Jednakże przewodniczący może zostać odwołany poprzez wotum nieufności, do którego potrzebne są dwie trzecie głosów oraz zgoda wszystkich władców, pomijając ich posłów. Dodatkowo, odwołanie przewodniczącego może odbyć się na prośbę królów - wystarczy, że połowa z nich będzie za, w takim wypadku głosowanie rady starszych magistrów się nie odbywa. To ważne zabezpieczenie, które zapewnia, że działania Kapituły odzwierciedlają najlepsze interesy całej społeczności magicznej.

Poseł

Poseł to postać spoza struktur Kapituły Amarantu, która reprezentuje interesy konkretnego państwa podlegającego Kapitule. Na każde państwo przypada jeden poseł, który jest wyznaczony przez władcę państwa, aby reprezentować jego interesy w Kapitule.

Poseł nie uczestniczy w głosowaniach, lecz posiada pierwszeństwo w przemawianiu. Ma także prawo do tzw. "twardego veta", co oznacza, że może przerwać debatę na dany temat, ustawę lub głosowanie. Poseł przemawia wyłącznie w imieniu swojego władcy i nie podejmuje żadnych działań bez jego zgody.

Warto zauważyć, że władca państwa ma możliwość anulowania veta swojego posła, co zapewnia pewne zabezpieczenie przed nadużyciem tej władzy. Pozwala to również na zachowanie równowagi pomiędzy wpływem poszczególnych państw w Kapitule Amarantu, zapewniając, że decyzje podejmowane są w najlepszym interesie całej społeczności magicznej.

Lista posłów znajduje się w sekcji "Zrzeszone Państwa".

Zrzeszone państwa

  • Araulen oraz jego księstwa, reprezentowane przez Królewskiego Arcymaga Stanforda var Halgvera;

  • Isurean, reprezentowany przez królewskiego wysłannika Frankie Walla;

  • Hintervold, reprezentowany przez Minister Morris LeBlanc;

  • Silmaroon, reprezentowany przez Rektora Huxleya Doyle;

  • Hränil Nämari'nel, reprezentowany przez Múr'Läntę;

  • Liga Srebrnomarchijska, reprezentowana przez Minister Daisy var Holmwoode;

  • Nebrazza, reprezentowana przez Arcymaga Affonso d'Enucci;

  • Wielkie Księstwo Aermaghu, reprezentowane przez Ugo Barlowa;

  • Międzygórze, reprezentowane przez Huncwotę Sergeia Kovaliva;

  • Kresy, reprezentowane przez Boyara Vitoslava Gusova;

  • Wielki Krąg Druidów, reprezentowany przez druida Dominicę Hough;

Kraje niepodlegające

Kapituła Amarantu ma swoją jurysdykcję nad wieloma krajami, jednakże istnieją również państwa niepodlegające jej władzy:

  • Riggë: zostało wykluczone po ujawnieniu afery z niewolnictwem, co naruszyło zasady etyczne i wartości, na których opiera się Kapituła.

  • Czarny Nurt: pomimo prób przyłączenia się do Kapituły, ich kandydatura została odrzucona. Powody mogą być różnorodne, ale być może Kapituła nie widzi w nich odpowiedniej wartości dodanej lub wątpi w ich zgodność z jej zasadami.

  • Avenzio: Kapituła bardzo pragnie ich przyjęcia, jednakże Avenzio wyraża brak zainteresowania lub stawia warunki, których Kapituła nie może spełnić.

  • Hazard: z uwagi na nieprzewidywalne i ryzykowne działania, państwo nie podlega pod Kapitułę, lecz sama Kapituła nie wyklucza współpracy.

  • Thraeg: choć nie podlegają Kapitule, utrzymują pewne umowy i współpracują w niektórych kwestiach, co świadczy o pewnej formie partnerstwa czy porozumienia.

  • Hranil Cäel'i: Choć nie stanowią tradycyjnego państwa, nie podlegają Kapitule i prowadzą własne społeczności i terytoria, opierając się na swoich własnych tradycjach i wartościach.

  • Hränil Múr'i: Ich niezależność wynika z faktu, że nie chcą dzielić się swoimi tajemnicami ani dopuszczać do swoich spraw wewnętrznych innych państw.

Osiągnięcia

  • Broń Palna, we współpracy z krasnoludami z Thraegu;

  • Magia Srebra;

  • Mikstura Demagiczna;

  • Nefrytowa Zaprawa, w tym wypadku było to dokończenie projektu po drakarańskich magach;

  • Ścieżki Amarantu;

  • Wrota Amarantu;

Szkolnictwo

Proces szkolenia

Podczas szkolenia w szkole magicznej Kapituły, adepci są wprowadzani w ogólną wiedzę na temat magii, uczą się kontrolować i wykorzystywać swoje zdolności magiczne w bezpieczny i efektywny sposób.

Jednakże, jednym z kluczowych momentów w karierze adepta jest wybór specjalizacji magicznej. Adept ma możliwość zgłębienia konkretnego obszaru magii, który najbardziej go interesuje i w którym chce pogłębiać swoje umiejętności. Specjalizacje mogą obejmować takie dziedziny jak alchemia, zaklęcia obronne, leczenie magiczne czy wróżbiarstwo.

Po ukończeniu szkolenia, adepci mają możliwość rozpoczęcia pisania pracy magisterskiej. Praca ta stanowi nie tylko wyraz ich wiedzy i umiejętności, ale również dowód ich zaangażowania i zdolności do samodzielnego myślenia w obszarze magii. Praca magisterska jest poddawana surowej ocenie przez wybitnych magistrów Kapituły, którzy sprawdzają jej wartość i oryginalność.

Po udanej obronie pracy magisterskiej, absolwent otrzymuje nie tylko dyplom maga, ale także możliwość dołączenia do szeregów Kapituły Amarantu jako Magister. W ten sposób, adepci stają się pełnoprawnymi członkami społeczności magicznej, posiadającymi autorytet i kompetencje do wykonywania różnorodnych zadań i obowiązków w ramach Kapituły.

Rola adepta w strukturach Kapituły Amarantu jest więc nie tylko etapem nauki i rozwoju osobistego, ale także kluczowym momentem w budowaniu przyszłości społeczności magicznej oraz kontynuacji dziedzictwa i tradycji magii.

Oprócz standardowej ścieżki szkolenia w szkole magicznej Kapituły Amarantu, istnieje także możliwość dla magów, którzy ukończyli inną szkołę magiczną lub wykazują wyjątkową znajomość magii, aby przystąpili do pracy magisterskiej. Jednakże, aby móc podjąć takie działanie, specjalnie powołana komisja musi zgodzić się na tę możliwość.

Proces ten obejmuje staranne przeanalizowanie umiejętności i doświadczenia maga, a także ocenę jego potencjału do przeprowadzenia samodzielnej pracy magisterskiej na odpowiednim poziomie. Decyzja ta jest podejmowana przez komisję w oparciu o indywidualne przypadki i zasługi każdego maga.

Nauka u Mistrza

W świecie magii, adepci mają możliwość mieć swoich Mistrzów Magistrów, jednakże z powodu dużej liczby uczniów nie każdy może mieć indywidualnego nauczyciela. Dlatego też, tworzone są klasy, aby umożliwić efektywne uczenie się w grupach.

Choć uzyskanie własnego mistrza magistra jest trudne, to nadal jest to preferowany sposób nauki. Mistrzowie magistrowie, którzy mają możliwość prowadzenia klas, mogą zapewnić uczniom bardziej spersonalizowane podejście oraz indywidualną uwagę.

Uczniowie mistrzów magistrów również są przydzielani do klas, ale mają swojego mistrza, który nad nimi czuwa. Może być dla nich przewodnikiem, mentorem oraz osobą, z którą mogą pogadać na różne tematy, nie tylko związane z magią. To relacje mistrz-uczeń stanowią istotną część ich rozwoju magicznych umiejętności oraz osobistej dojrzałości.

Należy jednak zaznaczyć, że mistrzowie magistrowie często spędzają czas ze swoimi adeptami również poza regularnymi zajęciami. Szkolą ich w własnych okresach, prowadzą z nimi projekty i podróżują, aby eksplorować różne aspekty magii. Niemniej większość z mistrzów prędzej czy później zabiera swoich uczniów do Kapituły, aby uczyli się w klasach. Pozwala to adeptom poznać innych magów, poszerzyć swoje horyzonty i zdobyć ogólną wiedzę magiczną.

Gwiazdy Amarantu

W Amarancie, istnieje siedmiu najpotężniejszych magów, którzy stanowią elitę magiczną. Co istotne, zwycięzcy tego prestiżowego rankingu nie są ograniczeni wyłącznie do magów z krajów podlegających Kapitule Amarantu, z wyjątkiem królestwa Riggë, które zostało wykluczone ze wspólnoty magicznej z powodu afery z niewolnictwem. Oceniane są nie tylko umiejętności bojowe, lecz także ogólna siła magii, głęboka wiedza i osiągnięcia naukowe.

Wśród najpotężniejszych magów nie mogą znaleźć się apostaci, czyli ci, którzy zostali wyjęci spod prawa magicznego ze względu na swoje przewinienia lub niezgodne z normami praktyki magicznej działania. Ranga tych siedmiu magów jest wynikiem nie tylko ich potężnej mocy, lecz także głębokiego zrozumienia i opanowania magii w różnych aspektach, co sprawia, że są one kluczowymi postaciami w świecie Amarantu.

Do grona Gwiazd Amarantu należą:

  • Miejsce 7, Alcred var Pyke-Pontfield (Araulen), Przewodniczący Kapituły;

  • Miejsce 6, Múr'Länta (Hränil Nämari'nel), doradczyni Päradisy;

  • Miejsce 5, Alba Kunze (Hazard), magiczny doradca klanu Bähr;

  • Miejsce 4, Darien Cobb (Isurean), jeden z magów Bryggi, wcześniej członek Smoczego Korpusu;

  • Miejsce 3, Brigitte Mallette (Hintervold), Archontka Kapituły Amarantu oraz mistrzyni gildii magicznej Nid de Corbeau;

  • Miejsce 2, Hamilton var Townere (Araulen), Archont Kapituły Amarantu;

  • Miejsce 1, Santiago var Collins (Araulen), Mistrz Magister Kapituły na emeryturze.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Gwiazdy Amarantu
Angvalion Book

Rządy Przewodniczącego var Pyke-Pontfield

Alcred, pomimo młodego wieku i niejednokrotnych kontrowersji, zyskał uznanie władców Amarantu dzięki swojej charyzmie oraz skutecznemu działaniu. Pochodzący z Araulenu, Alcred został wybrany na przewodniczącego Kapituły Amarantu, wzbudzając zarzuty stronniczości ze strony posła Hintervoldu.

Ponadto, Alcred słynie z tego, że jest też wybitnym politykiem i zręcznie miesza się w politykę międzynarodową, co przynosi mu dodatkową popularność i wpływy.

Podczas jego rządów jako przewodniczącego Kapituły Amarantu zaobserwowano kilka kluczowych elementów. Pierwszym z nich był duży nacisk na edukację, gdzie Alcred aktywnie wspierał rozwój szkoleń i programów akademickich dla magów, dążąc do podniesienia poziomu wiedzy i umiejętności wśród społeczności magicznej.

Kolejnym istotnym aspektem było przyznanie większej autonomii Kapitule na poziomie lokalnym, co umożliwiło bardziej elastyczne podejście do różnych problemów i wyzwań, oraz lepsze dostosowanie działań do konkretnych potrzeb poszczególnych regionów.

Alcred kładł również duży nacisk na innowacyjne projekty rozwojowe, szczególnie w obszarach związanych z rozwojem technologicznym oraz magią dla wojska, co miało podłoże polityczne i miało przygotować państwa Amarantu na potencjalną konfrontację z Imperium Kalladańskim.

Jego rządy cechowały się także tworzeniem nowych struktur organizacyjnych, w tym urzędu Archonta, co umożliwiło lepsze zarządzanie i koordynację działań Kapituły.

Jednakże, nie brakowało również kontrowersyjnych decyzji, takich jak nacisk na rozwój Kapituły w Kresach w celu zwalczania nekromancji w Vuldarze, co spotkało się z pewnymi kontrowersjami zarówno w samej Kapitule, jak i w społeczności magów.

Podczas rządów Alcreda doszło także do ważnych projektów współpracy z innymi krajami, takimi jak Thraeg, gdzie wspólnie pracowano nad projektem broni palnej oraz, we współpracy z Uniwersytetem Aspińskim, nad projektem zaprawy do Nefrytu. Dodatkowo, podjęto inicjatywę utworzenia rankingu Gwiazd Amarantu, które były wybierane co roku w głosowaniu, co miało na celu wyróżnienie najbardziej wybitnych magów na kontynencie.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Alcred var Pyke-Pontfield
Angvalion Book

Filie Kapituły

Główne siedziby Kapituły

Kapituła Amarantu posiada trzy główne siedziby rozmieszczone w różnych miastach, z każdą pełniącą unikatową rolę:

  • Rivage (Isurean): Jest to główne miejsce poważnych badań, gdzie znajduje się Wielka Biblioteka Kapituły. Rivage to centrum akademickie, gdzie magowie zgłębiają tajemnice magii oraz prowadzą zaawansowane badania naukowe. Tutaj również mieści się dostęp do Nefrytu, cennego surowca używanego w magii. To tutaj odbywa się większość obrad Rady Starszych Magistrów, gdzie podejmowane są kluczowe decyzje dotyczące polityki i działalności Kapituły.

  • Silmaaroon: Siedziba polityczna Kapituły, gdzie odbywają się najważniejsze obrady Rady Starszych Magistrów oraz spotkania na życzenie władców państw podlegających Kapitule. Silmaaroon pełni rolę centralnego punktu dla dyskusji politycznych i podejmowania decyzji o znaczeniu strategicznym dla Kapituły i jej stosunków z zewnętrznymi królestwami.

  • Whisperhout (Araulen): Główny ośrodek szkoleniowy, gdzie młodzi magowie są kształceni i przygotowywani do praktyki magii. Whisperhout to miejsce intensywnego uczenia się i rozwijania umiejętności magicznych pod okiem doświadczonych mistrzów magistrów.

Mimo próśb Hintervoldu o stworzenie tam nowej siedziby, pomysł ten napotyka na trudności logistyczne i brak potrzeby, ponieważ istniejące siedziby już efektywnie spełniają swoje funkcje. Dodatkowo, geograficzne oddalenie Hintervoldu od pozostałych siedzib utrudniałoby koordynację działań Kapituły na terenie całego kontynentu.

Archontowie Kapituły

Archonci w Kapitule Amarantu to magistrzy odpowiedzialni za kierowanie specjalistycznymi dziedzinami działalności Kapituły. Posiadają pierwszeństwo w zgłaszaniu nowych projektów oraz ustaw, a ich opinie wywierają ogromny wpływ na decyzje podczas głosowań. Są postrzegani jako autorytety w swoich dziedzinach, a ich głosy są szczególnie cenione podczas obrad Rady Kapituły.

  • Archontka Magii Żywiołów, Brigitte Mallette

  • Archont Magii Zakazanej, Daromił Bilyk

  • Archont Obrony Magicznej, Hamilton var Townere

  • Archont Magii Powszechnej, Osgar var Forester

  • Archontka Głębi Magicznej, Adeliz Vaillancourt

  • Archontka Prawa Magicznego, Gwedhriel Harnadis

  • Archont Skarbnik, Slade var Fyre

  • Archont Wiedzy Magicznej, Owen Lewis

  • Archontka Magii Organicznej, Meíen Ash’bläthan

  • Archont Wiedzy Tajemnej, Richard Carré

  • Archont Magii Materii, Lorenzo Campagna

  • Archont Magicznej Nawigacji, Arcymistrz Eric z Hazorytów

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Archonci Kapituły Amarantu
Angvalion Book

Znani Magistrowie

  • Alcred var Pyke-Pontfield
  • Gwiazdy Amarantu
  • Josephine Hailey
  • Lynn var Faqua
  • Norvella var Faqua
  • Ralph var Faqua

Biblioteka

  • Czym jest Magia?
  • Etyka a zabijanie Prymitywów
  • Ładowanie Kamienie Dusz
  • Natura Kamieni Dusz
  • O Zabijaniu Psioników
  • Próżnia Elindora var Edriala
  • Rytuał Aury Magistra
  • Wpływ Ścierwojadów na ekosystem

Galeria

Alcred var Pyke-Pontfield
Alcred var Pyke-Pontfield
Otwórz obrazek

Alcred var Pyke-Pontfield

Otwórz obrazek
Josephine Silverflaw (w masce)
Josephine Silverflaw (w masce)
Otwórz obrazek

Josephine Silverflaw (w masce)

Otwórz obrazek