Gwiazdy Amarantu

zapis dziejów w toku

Archiwista nie zdążył jeszcze dopracować tej sekcji do perfekcji, dlatego może być ona niepełna, a niektóre informacje mogą się zmienić z czasem.

Gwiazdy Amarantu

Gwiazdy Amarantu to elitarna grupa siedmiu najpotężniejszych magów kontynentu, wybieranych co roku w głosowaniu Rady Starszych Magistrów Kapituły Amarantu. Stanowią oni autorytety w świecie magii, posiadając znaczący wpływ na rozwój społeczności magicznej.

Charakterystyka

W Amarancie, istnieje siedmiu najpotężniejszych magów, którzy stanowią elitę magiczną. Co istotne, zwycięzcy tego prestiżowego rankingu nie są ograniczeni wyłącznie do magów z krajów podlegających Kapitule Amarantu, z wyjątkiem królestwa Riggë, które zostało wykluczone ze wspólnoty magicznej z powodu afery z niewolnictwem. Oceniane są nie tylko umiejętności bojowe, lecz także ogólna siła magii, głęboka wiedza i osiągnięcia naukowe.

Wśród najpotężniejszych magów nie mogą znaleźć się Apostaci, czyli ci, którzy zostali wyjęci spod prawa magicznego ze względu na swoje przewinienia lub niezgodne z normami praktyki magicznej działania. Ranga tych siedmiu magów jest wynikiem nie tylko ich potężnej mocy, lecz także głębokiego zrozumienia i opanowania magii w różnych aspektach, co sprawia, że są one kluczowymi postaciami w świecie Amarantu.

Wpływ

Gwiazdy Amarantu mają ogromny wpływ na rozwój społeczności magicznej oraz kulturę kontynentu. Ich osiągnięcia i ekspercka wiedza w różnych dziedzinach magii inspirują inne pokolenia magów do doskonalenia swoich umiejętności i eksplorowania nowych obszarów magii. Ponadto, ich obecność w Kapitule Amarantu (jeśli do niej należą) oraz udział w kluczowych decyzjach wpływa na kształtowanie polityki magicznej oraz norm i wartości obowiązujących w społeczności magicznej, co w konsekwencji wpływa na rozwój kultury i tradycji magicznej na kontynencie.

Dodatkowo posiadanie w swoich szeregach Gwiazdy Amarantu jest wyznacznikiem prestiżu dla państwa.

Obecny Skład

7. Alcred var Pyke-Pontfield

Alcred var Pyke-Pontfield z Araulenu, siódma Gwiazda Amarantu, wzbudza kontrowersje ze względu na swoje młode wiek oraz wybitne osiągnięcia naukowe, co stało się główną przyczyną jego umieszczenia w rankingu. Pomimo braku imponujących mocy magicznych, jego wkład w dziedzinie nauki i eksploracji magii budzi dyskusje, gdyż niektórzy uważają, że inne postacie bardziej zasłużyły na to wyróżnienie.

Jako przewodniczący kapituły, Alcred ma ogromne wpływy na politykę oraz rozwój, co czyni go kluczową postacią w społeczności magicznej Amarantu. Jego stanowisko pozwala mu kierować działaniami Kapituły oraz wprowadzać innowacje i reformy, co spotyka się z różnymi opiniami wśród magów Amarantu.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Alcred var Pyke-Pontfield
Angvalion Book

6. Múr'Länta

Múr'Länta z Hränil Nämari'nel to legenda wśród leśnych elfów Amarantu, przekraczająca 400 lat życia. Jej długie wędrówki po świecie pozwoliły jej zobaczyć narodziny i upadek wielu imperiów, co dało jej niezwykłą mądrość i doświadczenie. Zdobyła szeroką wiedzę magiczną, a szczególnie w dziedzinach geomancji i polimorfii, co sprawia, że jest niezrównaną ekspertką w manipulacji naturą i życiem.

Jej podróże pozwoliły poznać różnorodne rodzaje magii, co czyni ją cenioną doradczynią wśród elfów oraz posłanką Hränil Nämari'nel w Kapitule Amarantu. Wszystkie umiejętności Múr'Länty są nieznane, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że jak pokaże wszystko co ma w zanadrzu, jej miejsce w rankingu znacząco urośnie. Obecne miejsce w rankingu bazuje na jej znanych umiejętnościach oraz wiedzy, którymi elfka nie dzieli się bez powodu.

5. Alba

Alba z Hazardu, zajmujący piąte miejsce w rankingu Gwiazd Amarantu, jest uznawany za najpotężniejszego maga w kraju. Pełni też funkcję doradcy Olivera Bähra. Jego specjalizacją są entropia i klątwy, chociaż prawo Kapituły zabrania rzucania klątw. Jednak Alba został uwzględniony ze względu na to, że jest to zgodne z prawem hazardzkim, które nie podlega prawom Kapituły, a sam mag używa swojej mocy dość odpowiedzialnie. Dodatkowo, posiada szeroką wiedzę z zakresu magii. Dzięki krwi hazardzkiej wykazuje się wysoką skutecznością w walce, będąc trudnym do pokonania - szacuje się, że w pojedynku pokonać by go mogli jedynie Brigitte Mallette i Santiago var Collins.

4. Darien Cobb

Darien Cobb z Isureanu, znany jako mag Bryggi, specjalizuje się w sztuce łamania umysłów, co obejmuje manipulację myślami, emocjami oraz percepcją innych osób. Jego umiejętności wykraczają poza typowe zaklęcia czy czary, ponieważ operuje głębiej, przenikając do najskrytszych zakamarków psychiki jednostek. Jest w stanie wydobyć informacje, kontrolować zachowania lub nawet przekształcić poglądy i przekonania swoich ofiar. To niezwykle kontrowersyjne zdolności, ponieważ mogą być wykorzystywane zarówno w służbie dobra, jak i do celów manipulacyjnych czy szpiegowskich. Działania takiego maga budzą obawy i wzbudzają wiele dyskusji w świecie magii, zarówno ze względu na ich potencjalne korzyści, jak i potencjalne zagrożenia dla wolności i prywatności jednostek.

Uznawany za bardzo przewrotną postać, nabył swoje umiejętności w Drakarii, będąc członkiem Smoczego Korpusu w czasach reżimu Najwyższego Króla Jimmiego Cenwulfa, który jest uznawany przez obecna państwa za zbrodniczy. Jego amnestia w Isureanie pozwoliła mu uniknąć kary za swoje zbrodnie.

Umieszczenie Dariena Cobba w rankingu Gwiazd Amarantu wywołało spore kontrowersje i protesty wśród magów z Silmaaroonu i Araulenu. Jego reputacja jako łamacza umysłów oraz jego skomplikowana przeszłość wzbudziły wiele dyskusji oraz obaw co do moralności i etyki jego działań. Magowie tych krajów kwestionują, czy osoba o takim profilu powinna być uznawana za jednego z najwybitniejszych magów na kontynencie.

3. Brigitte Mallette

Brigitte Mallette z Hintervoldu, Archontka Magii Żywiołów Kapituły Amarantu, zyskała sławę dzięki swoim wyjątkowym umiejętnościom bojowym, które zapewniły jej status jednej z czołowych postaci w hintervoldzkiej szkole magicznej.

Jednak to jej pojedynek z Santiago var Collins, legendarnym mistrzem magów bojowych, stał się punktem kulminacyjnym jej kariery. Choć została pokonana, to jako jedna z niewielu magów zdołała zepchnąć var Collinsa do defensywy. Świadkowie opowiadają o małym błysku w oczach jej oponenta, który wskazywał na jej potencjał, a fani wierzą, że Brigitte wykorzysta te doświadczenia, by następnym razem pokonać mistrza.

Oprócz tego, Brigitte pełni również rolę w koordynowaniu szkolenia magów wojskowych dla krajów podlegających Kapitule, co dodatkowo podkreśla jej wpływ i znaczenie w społeczności magicznej Amarantu.

2. Hamilton var Townere

Hamilton var Townere z Araulenu to wybitny mag, znany ze swojej ekspertyzy w dziedzinie obrony magicznej we wszystkich jej formach. Jego specjalizacja obejmuje nie tylko obronę przed fizycznymi atakami, ale także przed magicznymi zagrożeniami i manipulacjami. Jego największym osiągnięciem jest udział w utworzeniu Wrót Amarantu, potężnej magicznej bariery, która chroni kontynent przed zagrożeniami z zewnątrz.

Pomimo że Hamilton var Townere nie jest najpotężniejszym magiem pod względem mocy, zajmuje drugie miejsce w rankingu Gwiazd Amarantu dzięki swoim osiągnięciom naukowym i wkładowi w rozwój magicznej obrony kontynentu, deklasując potężniejszą Brigitte Mallette. Jego umiejętności negocjacyjne oraz umiarkowane podejście przyniosły mu szacunek i uznanie wśród magów oraz władców Amarantu.

1. Santiago var Collins

Santiago var Collins z Araulenu, pierwsza Gwiazda Amarantu, to mag o niezwykłej mocy i doświadczeniu, mimo swoich 183 lat. Był Starszym Magistrem w dwóch poprzednich arauleńskich Kapitułach, specjalizując się głównie w aeroturgii i magii bojowej. Znany jest jako mistyczny wojownik, łączący potężne zaklęcia z umiejętnościami walki, co sprawia, że jest uznawany za najpotężniejszego maga na kontynencie. Jego potęga jest tak wielka, że mówi się, iż mógłby konkurować z większością kalladańskich magów.

Choć obecnie jest na emeryturze szacuje się, że nie ma na kontynencie maga, który byłoby w stanie go pokonać w pojedynku. Jego największym dokonaniem było stworzenie Alternatywnego Wymiaru Treningowego, który magowie wykorzystują do dzisiaj w celach treningowych.