Hränil Múr'i

Hränil Múr'i

Rodzaj

Rodzaj

Teokracja

Lokalizacja

Lokalizacja

Centralny Amarant

Lider

Lider

Túrnith Mäev'Lom'i

Stolica

Stolica

Prawierzba Życia

Hränil Múr'i to państwo położone w centralnym Amarancie, w Gwiezdnym Lesie zamieszkanym przez leśne elfy rodowodu Igni'ether Rządy sprawuje tam Túrnith Mäev'Lom'i, zwana też Panią Nocy. Elfy z Hränil Múr'i wielokrotnie uczestniczyły w wojnach z Księstwem Casterville oraz Zakonem Gregoriańskim. To właśnie w Gwiezdnym Lesie powstały pierwsze Driady.

Ustrój

Hränil Múr'i to teokratyczne państwo, składające się z kilku klanów:

  • Klan Stumienia,

  • Klan Gwieździstych Źródeł,

  • Klan Kryształowego Światła,

  • Klan Błękitnych Fal,

  • Klan Ropuchy,

  • Klan Szarych Wrzosów,

  • Klan Skalistego Wzgórza,

  • Klan Szeptających Gałęzi.

Każdym klanem, zgodnie z leśnoelficką tradycją, zarządza Matka Opiekunka.

Klany cieszą się dużą autonomią, jednak muszą postępować zgodnie z wolą Túrnith, Pani Nocy, która pełni rolę najwyższej kapłanki Pramatki Ashy. Dla elfów z Hränil Múr'i Pani Nocy jest najważniejszą personą wiary, nie uznają zwierzchnictwa nad nią kogokolwiek innego niż sama Pramatka. Túrnith rzadko ingeruje w wewnętrzne sprawy klanów, ale mieszkańcy całego lasu często zwracają się do niej po poradę.

Hränil Múr'i to wysoko odizolowane państwo. Poza elfami nikt nie ma wstępu do ich lasu - w przypadku przekroczenia granicy elfy ostrzegają, czym to grozi. Zignorowanie ostrzeżenia wiąże się z agresją ze strony elfów. W czasie całego istnienia Hränil Múr'i tylko kilka nieelfickich grup otrzymało możliwość wejścia do lasu.

Gwiezdny Las niegdyś należał do Księstwa Casterville, co sprowokowało trzy Wojny Spadających Gwiazd. Dopiero podczas Pierwszego Szczytu Amarantu las oficjalnie został przekazany we władanie elfom.

Mapa

Kliknij na mapę, aby odsłonić jej szczegóły.

Historia

Powstanie

Hränil Múr'i to państwo teokratyczne, którego historia sięga czasów, kiedy Wędrujące Elfy przybyły na Amarant. Jednak z Opiekunek, Túrnith Illadelir'ta miała sen o wierzbie pośrodku wyizolowanego, ciemnego lasu. Illadelirta wraz ze swoją rodziną dotarła do Gwiezdnego Lasu na terytorium Casterville, gdzie odnaleźli najstarsze drzewo na kontynencie, wierzbę z wizji, którą uświęcili podczas Koniunkcji Zbawienia zamieniając ją w jedno z największych i najstarszych Drzew Dziedzictwa. Nowe drzewo Túrnith nazwała Prawierzbą Życia. Zapoczątkowało to osiedlenie się elfów z rodowodu Igni'ether w Gwiezdnym Lesie. Tam zaczęli budować swoje państwo i szybko się rozwijać.

Illadelirta, przełamując elficką tradycję, ogłosiła się Panią Nocy, która od tej pory będzie rządziła wszystkim elfami z swoim leśnym królestwie. Powstały klany: Szeptających Gałęzi oraz Gwieździstych Źródeł. W krótkim czasie do lasu przybyła delegacja z księstwa Birchton, jednak Pani Nocy jasno zaznaczyła, że las jest przeznaczony tylko dla elfów. Dochodzą do porozumienia i formuje się birchtońska Gildia Gwiezdnego Lasu, która jako jedyna będzie miała prawo handlu w Gwiezdnym Lesie bardzo restrykcyjny sposób. Księstwo Birchton zaczyna kupować od elfów zioła oraz wino.

Kiedy Zakon Gregoriański niszczy las Hränil Nämari'nel. Część tamtejszym elfów zbiera do Hränil Múr'i - są przepełnieni gniewem i żądają sprawiedliwości. Powstały klany: Szarych Wrzosów, Skalistego Wzgórza oraz Ropuchy. Pani Nocy przeprowadziła pierwszy rytuał Kwitnącego Serca, tworząc pierwszą driadę - w czasie pełni wycięła serce swojej własnej córki, umieszczając je w Prawierzbie, aby zjednoczyć ją z Drzewem Dziedzictwa. Córka Túrnith staje się potężną harmonijną istotą podporządkowaną woli Pramatki - pierwszą driadą. Choć brzmi to brutalnie, elfy uważają zostanie driadą za najwyższą formę połączenia ze swoją boginią. Rozpoczyna się też cykl życia i śmierci - Pani Nocy każdej zimy udaje się do drzewa, gdzie umiera, aby odrodzić się na wiosnę.

W Hränil Múr'i miała miejsce pielgrzymka Dälenärel z Hranil Cäel'i oraz wielu klanów. Proszono Panią Nocy, aby nauczyła ich rytuału Kwitnącego Serca. Na miejscu była również Amarillë Vel'idelir'ta z Wędrujących Elfów, córka Enúviel Ven'ty. Pani Nocy zaczęła nauczanie, aby klany mogły tworzyć swoje własne driady, niemniej wielu Dälenärel oraz klanów uznało tę praktykę za zbyt brutalną. Niemniej Pani Nocy została uznana za jedną z najważniejszych postaci dla Leśnych Elfów.

Krucjaty Zakonu Gregoriańskiego

Zanim Pani Nocy odchodzi na zimę do Prawierzby, opowiada o swoich wizjach zła Zakonu Gregoriańskiego i tworzy Cienie Lasu - partyzancki oddział elfów. Atakują oni dostawy towarów i elfów do Czyśćców, farmy oraz osady na wschodnim wybrzeżu Devronu, jednym z państw gregoriańskich. Uratowane elfy tworzą nowe klany: Klan Jagód, Klan Błękitnych Fal oraz Klan Kryształowego Świata.

W odpowiedzi Zakon Gregoriański ogłasza Pierwszą Krucjatę na Hränil Múr'i. Statki Gregorian przybijają do północnego brzegu lasu, rozpoczynając wojnę. Książę Leofsige var Fyre z księstwa Birchton oferuje elfom pomoc, którą Pani Nocy przyjmuje. Statki Birchton atakują flotę gregorian od północy, a elfy wsparte przez rycerstwo Birchton odpierają gregorian na południu. Dzięki kuszom dostarczonym przez Birchtończyków elfy ostatecznie odpychają najeźdźców, choć wojna wyniszczyła północ lasu. Rodzina var Fyre i ich rycerstwo zostają uznani za przyjaciół Hränil Múr'i. Birchtończycy uczą elfy tworzyć kuszę.

Później Zakon Gregoriański organizuje jeszcze dwie krucjaty przeciwko Hränil Múr'i, ale każda z nich zostaje odparta przez elfy, które skutecznie bronią swojego terytorium.

Wojny Spadających Gwiazd

Elfy z Hränil Múr'i nie uznawały ludzkiej władzy, mimo że według prawa Gwiezdny Las należał do księstwa Casterville. Casterville, pod władzą księżnej Rosalin var Maravel, borykało się z brakiem drewna do odbudowy królestwa. Księżna, za namową męża, postanowiła zdobyć drewno z Gwiezdnego Lasu. Wysłała posłańca z ultimatum do elfów - mogą mieszkać w lesie, ale muszą pokłonić się księżnej. Pani Nocy odmówiła, co doprowadziło do wybuchu trzyletniej Pierwszej Wojny Spadających Gwiazd. Wojna była krwawa, a po śmierci wielu rycerzy, księżna wycofała wojska i zaczęła kupować drewno za granicą, uznając, że wojna nie była tego warta.

Później wybuchły kolejne dwie Wojny Spadających Gwiazd między Hränil Múr'i a Casterville. Po ostatniej z nich, poważany przez obie strony książę Birchton, Aston var Fyre, zorganizował spotkanie między księżną a Panią Nocy, przekonując je do rozejmu. Mimo to kwestia praw do zamieszkiwania lasu pozostała nierozstrzygnięta, ale Maravelowie dbali o to, aby nikt nie zapuszczał się do lasu.

Czasy obecne

Po Wojnach Drakarańskich w Amarancie, pod granice lasu przybywa armia Drakarii dowodzona przez Jimmy’ego Cenwulfa, wraz ze smokiem Mapunteonem. Najwyższy Król Drakarii oczekuje, że elfy z Hränil Múr'i złożą mu hołd. Pani Nocy stanowczo odmawia. Gdy smok Mapunteon próbuje zbliżyć się do lasu, zaniechuje tego czynu, ogarnięty panicznym strachem. Król Cenwulf rezygnuje z dalszych działań, nie chcąc przelewać elfickiej krwi.

Po zakończeniu III Wojny Amarantu, odbywa się Pierwszy Szczyt Amarantu w Silmaaroonie. Za namową elfów z Hränil Nämari'nel, w szczycie uczestniczy Pani Nocy wraz ze swoją delegacją. Podczas tego spotkania Hränil Múr'i zostaje uznany za niezależne państwo na terenach Gwiezdnego Lasu. Choć początkowo księżna Casterville, Shirley var Lynnford, była niechętna do tego pomysłu, ostatecznie wyraziła zgodę. Ten pomysł zyskał również przychylność pozostałych królestw leśnych elfów oraz większości władców ludzkich królestw.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Pierwszy Szczyt Amarantu w Silmaaroonie
Angvalion Book

Kultura i społeczeństwo

Hränil Múr'i to państwo zamieszkane przez leśne elfy rodowodu Igni'ether, które wyznają Pramatkę Ashę. Elfy te żyją w zgodzie z naturą, kładąc ogromny nacisk na Dziedzictwo i radykalne przestrzeganie jego zasad. Społeczeństwo Hränil Múr'i jest bardzo zjednoczone i hermetyczne, strzegąc swoich tradycji przed zewnętrznymi wpływami.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Däl’hrän'nel, Leśne Elfy
Angvalion Book

Dziedzictwo jest fundamentalnym elementem kultury Hränil Múr'i. Elfy te wierzą, że ich obowiązkiem jest kontynuacja planu Pramatki, co oznacza, że muszą zachowywać czystość swojego rodowodu i tradycji. Zasady Dziedzictwa są przestrzegane z niezwykłą surowością, a ich łamanie grozi ostracyzmem lub nawet wygnaniem.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Dziedzictwo
Angvalion Book

Zgodnie z Aspektem Wilka, ochrona granic Gwiezdnego Lasu jest priorytetem dla elfów Hränil Múr'i. Są bardzo radykalne w swoich działaniach, aby nie dopuścić do naruszenia ich terytorium. Granice lasu są pilnie strzeżone, a wszelkie próby ich przekroczenia spotykają się z natychmiastową reakcją obronną. Ostrzeżenia są jasne i jeśli zostaną zignorowane, elfy bez wahania przechodzą do działań agresywnych.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Harmonia Aspektów
Angvalion Book

Jednym z najważniejszych elementów kultury Hränil Múr'i są driady i związany z nimi Rytuał Kwitnącego Serca. Driady są harmonijnymi istotami, które powstają poprzez połączenie serca elfki z Drzewem Dziedzictwa. Elfki często dążą do tego zaszczytu, widząc w nim najwyższą formę połączenia z Pramatką. Driadami zazwyczaj zostają elfki, które są stare, bezpłodne lub chore, chcąc w ten sposób ofiarować siebie dla dobra wspólnoty i natury.

Rytuał Kwitnącego Serca jest kluczowy w elfickiej kulturze. Podczas pełni, z pomocą obsydianowego sztyletu, Pani Nocy wycina serce elfki i umieszcza je w Drzewie Dziedzictwa, aby zjednoczyć ją z Ashą. Choć rytuał jest brutalny, elfy uważają go za święty i niezbędny do zachowania harmonii i dziedzictwa.

Społeczeństwo Hränil Múr'i, mimo swojej izolacji i surowych zasad, tworzy zjednoczoną wspólnotę, która ceni swoje tradycje, dba o dziedzictwo i jest gotowa bronić swojego terytorium za wszelką cenę.

Przyjaciele Hränil Múr'i

Choć elfy Hränil Múr'i są zazwyczaj odizolowane, istnieje kilka wyjątków. Przyjaciółmi Hränil Múr'i są ci nieliczni, którzy zdobyli zaufanie elfów i jako jedyni poza nimi mają prawo wstępu do lasu. Są to sojusznicy, którzy udowodnili swoją lojalność i szacunek dla elfickich tradycji oraz lasu, wspierając elfy w różnych konfliktach na przestrzeni dziejów. Wsród nich znajdują się:

  • Kompania Wilfurila, jako jedyni mają możliwość swobodnego poruszania się po lesie,

  • Ród Fyre,

  • Bichtońskie Rycerstwo,

  • Gildia Gwiezdnego Lasu,

Gospodarka i Ekonomia

Gospodarka Hränil Múr'i, podobnie jak w innych leśnoelfickich społecznościach, opiera się na prostocie i wspólnocie. Elfy z Gwiezdnego Lasu stawiają przede wszystkim na samowystarczalność, czerpiąc zasoby głównie z otaczającej je natury. Ich codzienne życie i ekonomia są ściśle związane z lasem, w którym żyją.

Elfy Hränil Múr'i żywią się tym, co znajdą w lesie oraz jedzeniem ze swoich upraw. Ich dieta opiera się głównie na ziołach, trawach, owocach i warzywach. Ubrania tworzą z roślinnych włókien oraz skóry upadłych zwierząt, co daje im nie tylko praktyczność, ale również estetykę zgodną z ich naturalnym otoczeniem. Broń i narzędzia są wytwarzane z drewna oraz minerałów wydobywanych w kopalni Klanu Skalistego Wzgórza.

Dzięki magii Prawierzby, na terenie całego lasu wyrastają Kamienie Życia, które są cennym zasobem dla elfów. Czasami jednak Hränil Múr'i boryka się z niedoborem stali do produkcji broni, co zmusza ich do poszukiwania tego surowca poza lasem.

Hränil Múr'i handluje wyłącznie z wędrownymi handlarzami elfów oraz z księstwem Birchton za pośrednictwem Gildii Gwiezdnego Lasu. Członkowie gildii są upoważnieni do wpływania do lasu na łodziach przez rzekę Vidar, aby dopłynąć do Klanu Stumienia, gdzie posiadają magazyn do handlu z mieszkańcami lasu. Elfy sprzedają Birchtonowi głównie zioła i wino, a czasami także Kamienie Życia, które są wysoko cenione przez Brichtończyków. W zamian Hränil Múr'i kupuje od księstwa Birchton stal, broń oraz okazjonalnie zboże, aby uzupełnić swoje zasoby.

Takie podejście do gospodarki zapewnia Hränil Múr'i nie tylko przetrwanie, ale również niezależność, pozwalając elfom zachować swoje tradycje i styl życia, jednocześnie utrzymując minimalne, lecz korzystne relacje handlowe z zewnętrznym światem.

Religia

Pramatka Asha to bogini wyznawana głównie przez elfy, a jej kult nosi miano Harmonii Ashy lub Harmonii Pramatki. Harmonia, wolność, jedność i pokój to fundamentalne wartości tej religii. Asha jest zmiennokształtną boginią, która potrafi przyjąć dowolną formę, co pozwala jej doświadczać życia z różnych perspektyw i zrozumieć swoich wyznawców. Wierzący traktują ją jak matkę, czując głęboką więź z boginią.

Według wierzeń, Asha istniała przed powstaniem wszystkiego i stworzyła świat, by uczynić go piękniejszym. Najwyższą wartością dla jej wyznawców jest Harmonia - stan, w którym wszystkie istoty żyją w zgodzie ze sobą i z własną naturą. Asha jest przedstawiana jako biały smok o lśniących łuskach lub jako młoda elfka o świetlistej skórze i złotych oczach. W obu formach symbolizuje delikatność, dobroć i opiekuńczość.

Smocze jajo, na którym według wierzeń powstał świat, jest jednym z jej głównych atrybutów. Wierzący są przekonani, że wewnątrz jaja śpi smok Sol’Veanor, który obudzi się, gdy świat osiągnie prawdziwą Harmonię. Jego wyklucie będzie oznaczać początek nowej ery pokoju i jedności.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Pramatka Asha
Angvalion Book

Geografia

Gwiezdny Las, położony w centralnym Amarancie, to zróżnicowany i dobrze chroniony region, graniczący od zachodu z Księstwem Birchton i od wschodu z Księstwem Casterville. Na północy las kończy się przy Morzu Zgody, a na południu rozciąga się Dolina Midru. Kluczowym elementem hydrologicznym jest rzeka Vidar, która płynie od południa, tworząc jezioro wokół Prawierzby, najstarszego drzewa na kontynencie, zanim wpada do Morza Zgody. Naturalne granice tworzą pasma górskie na zachodzie i wschodzie, zapewniając lasowi ochronę i izolację.

Klimat Gwiezdnego Lasu jest umiarkowany ciepły, z łagodnymi zimami i ciepłymi latami, co sprzyja bujnej roślinności i różnorodności biologicznej. Ekosystem lasu jest samowystarczalny i bogaty w zasoby naturalne, takie jak Kamienie Życia, drewno i zioła. Elfy z rodowodu Igni'ether, które zamieszkują las, żyją w harmonii z naturą, prowadząc samowystarczalny tryb życia i dbając o zachowanie swojego dziedzictwa.

Osady elfów są rozproszone po całym lesie, z głównymi skupiskami w pobliżu Prawierzby i wzdłuż rzeki Vidar, co ułatwia dostęp do wody i handel z Gildią Gwiezdnego Lasu oraz wybranymi sprzymierzeńcami z Birchton. Las jest zamknięty dla większości obcych, ale wybrani sprzymierzeńcy mają prawo wstępu, co pozwala na kontrolowany handel i wymianę dóbr.

Postacie

  • Túrnith Mäev'Lomi

Organizacje

  • Cienie Lasu
  • Gildia Gwiezdnego Lasu
  • Kompania Wilfurila

Konflikty

  • Druga Krucjata na Hränil Múrnoc
  • Druga Wojna Spadających Gwiazd
  • Pierwsza Krucjata na Hränil Múrnoc
  • Pierwsza Wojna Spadających Gwiazd
  • Trzecia Krucjata na Hränil Múrnoc
  • Trzecia Wojna Spadających Gwiazd

Ważne Wydarzenia

  • Pierwszy Szczyt Amarantu w Silmaaroonie

Galeria

Rytuał przemiany w driadę
Rytuał przemiany w driadę
Otwórz obrazek

Rytuał przemiany w driadę

Otwórz obrazek