Płaszczyzna

Płaszczyzna

Płaszczyzna Bezkresu
Otwórz obrazek

Płaszczyzna Bezkresu

Otwórz obrazek

Płaszczyzny to fundamentalne elementy wielowymiarowej rzeczywistości Bezkresu. Każda płaszczyzna jest odrębną rzeczywistością, mogącą być podobną, całkowicie różną lub tylko częściowo zgodną z innymi płaszczyznami. Te różnorodne światy są ze sobą powiązane i tworzą złożoną sieć, która umożliwia ich wzajemne przenikanie się i oddziaływanie.

Płaszczyzny tworzą złożoną sieć wielowymiarowej rzeczywistości, pełną tajemnic i różnorodności, zwaną Bezkresem. Od wyjątkowej struktury Międzyświata, który łączy wszystkie inne płaszczyzny, po różnorodne Sfery wewnątrz większych płaszczyzn, każdy z tych elementów wnosi coś unikalnego do zrozumienia Bezkresu. Płaszczyzny, ze swoimi unikalnymi cechami i strukturami, są fundamentem istnienia i różnorodności tego świata.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Bezkres
Angvalion Book

Charakterystyka Płaszczyzn

Płaszczyzny w Bezkresie cechują się unikalnymi prawami natury, fizyki i magii. Niektóre z nich są bogate w magię, inne zaś całkowicie jej pozbawione. W każdej płaszczyźnie żyją różne istoty, od prostych, prymitywnych ras po potężne byty. Płaszczyzny mogą być materialne, dające się dotknąć i zmierzyć, albo niematerialne, istniejące jako energia lub koncepcje. W historii Bezkresu odnotowano liczne przypadki, gdy różne rasy podróżowały między płaszczyznami. Niektóre z płaszczyzn są zniszczone.

Międzyświat

Międzyświat to unikalna metafizyczna płaszczyzna, której nie można porównać do żadnej innej. Jest jak zwierciadło, które odbija rzeczywistość innych płaszczyzn, stanowiąc jednocześnie spoiwo całego uniwersum. Wszystko, co istnieje w Międzyświecie, jest odbiciem innych płaszczyzn. Jego struktura pozwala na integrację całej wielowymiarowej rzeczywistości, tworząc połączenie ze wszystkimi innymi płaszczyznami.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Międzyświat
Angvalion Book

Aurelon

Aurelon to struktura otaczająca Międzyświat, odkryta przez Starożytne Elfy Eldëvir z Angvalionu, a później zgłębiona przez aspińczyków z tej samej płaszczyzny. W języku Lomiis Elaíni oznacza “sito”, co doskonale oddaje jego funkcję. Aurelon działa jako bariera przesiewająca informacje trafiające do Międzyświata. Sprawdza, czy dany obiekt spełnia kryteria niezbędne do przekroczenia tej bariery. Dotyczy to zarówno powstawania istot takich jak Iskry, jak i podróżowania do samego Międzyświata. Aby dostać się do Międzyświata, niezbędny jest odpowiedni sygnał międzypłaszczyznowy, który pozwala przejść przez Aurelon.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Aurelon
Angvalion Book

Sfery

W obrębie niektórych płaszczyzn mogą istnieć mniejsze, odrębne rzeczywistości zwane Sferami. Sfery to bardzo małe płaszczyzny w obrębie większej płaszczyzny, które posiadają swoje własne prawa i zasady, często różniące się od reszty płaszczyzny, której są częścią. Mogą być zamieszkane przez unikatowe istoty przystosowane do tamtejszych warunków, pełniąc różne funkcje i posiadając różnorodne przeznaczenia. Sfery mogą być zarówno samotnymi miejscami, jak i tętniącymi życiem społecznościami. Podróżowanie między sferami danej płaszczyzny jest znacznie prostsze i nie odbywa się przez Aurelon.

Paradoks Dwóch Płaszczyzn

Paradoks Dwóch Płaszczyzn to zjawisko sprzeczności stanu fizycznego bądź duchowego pomiędzy płaszczyznami, w których znajduje się istota żywa. Podróżowanie między płaszczyznami, znanymi również jako wymiary, niesie ze sobą ogromne ryzyko z powodu unikalnych praw natury, fizyki i magii, które różnią się w każdej z nich. Przenosząc ciało do innej płaszczyzny, ryzykujemy, że działa ona inaczej niż nasza, co może prowadzić do niebezpiecznych skutków. Istnieją przykłady, takie jak Międzyświat, gdzie ciało fizyczne nie może istnieć, co powoduje poważne konsekwencje zdrowotne dla podróżujących.

Paradoks ten obejmuje także rozbieżność stanu ducha i ciała, co oznacza, że rany lub zmiany fizyczne w jednej płaszczyźnie mogą być odczuwane w innej, nawet jeśli fizycznie nie istnieją. To zjawisko może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, takich jak paraliż czy obumarcie ciała. Nie ma skutecznych sposobów na walkę z tym paradoksem, a każda próba odkrycia nowych rozwiązań doprowadziła badaczy do rozległych chorób psychicznych lub nieposłuszeństwa ciała.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Paradoks Dwóch Płaszczyzn
Angvalion Book

Płaszczyzny

  • Äadra
  • Angvalion
  • Inis Minesan
  • Międzyświat
  • Pandora