Amarant

Amarant

Obóz rozbity gdzieś w Amarancie
Otwórz obrazek

Obóz rozbity gdzieś w Amarancie

Otwórz obrazek
Lokalizacja

Lokalizacja

Północne centrum

Akweny wodne wokół

Akweny wodne wokół

Wielki Ocean

Morze Tysiąca Wyspy

Morze Szkarłatne

Najważniejsze krainy

Najważniejsze krainy

Gigancie Palce

Góry Kamienne

Państwa

Państwa

Araulen

Avenzio

Hranil Cäel'i

Hazard

Hintervold

Hodoperk

Hränil Múr'i

Hränil Nämari'nel

Isurean

Kresy

Liga Srebrnomarchisjka

Międzygórze

Nebrazza

Riggë

Silmaaroon

Thraeg

Wielkie Księstwo Aermagh

Amarant to niezwykle bogaty kontynent, zasobny w różnorodne surowce naturalne, co sprawia, że wiele państw jest wysoce niezależnych gospodarczo. Historycznie był to obszar, gdzie istniało potężne Królestwo Eldëvir, a choć jego upadek miał negatywne skutki, otworzył też drzwi do rozwoju dla państw i ras Amarantu. Kontynent ten oferuje wysoki standard życia i rozwiniętą infrastrukturę. Niemniej jednak, od długiego czasu jego odwiecznym wrogiem jest sąsiadujące Imperium Kalladańskie na Eudarii, co sprawia, że utrzymanie pokoju i bezpieczeństwa jest jednym z głównych wyzwań dla państw amarantu.

Charakterystyka

Amarant to kontynent o bogatej historii, różnorodnej kulturze i zróżnicowanej geografii, rozciągający się od malowniczych wybrzeży po wysokie góry. Główne państwa Amarantu, takie jak Araulen, Hintervold, Isurean czy Silmaaroom, mają swoje własne tradycje, języki i zwyczaje, co sprawia, że kontynent ten jest niezwykle zróżnicowany kulturowo.

Geograficznie Amarant jest miejscem wyjątkowym. Liczne pasma górskie, rozległe lasy, malownicze doliny i krystaliczne rzeki tworzą niepowtarzalny krajobraz. Góry Amarantu, chociaż nie tak rozległe jak te w innych częściach świata, są nadal imponujące swoją majestatycznością i pięknem, a wiele z nich jest miejscem pradawnych mitów i legend.

Kultura Amarantu jest bogata w tradycje, opowieści i sztukę. Magiczne dziedzictwo kontynentu przyciąga magów z całego świata, a Kapituła Amarantu, instytucja mająca na celu regulowanie i rozwijanie magii, odgrywa kluczową rolę w życiu społecznym i politycznym Amarantu. Ponadto, Amarant to miejsce intensywnego handlu i wymiany kulturowej, gdzie różne narody spotykają się, wymieniają doświadczeniami i rozwijają nowe technologie oraz idee.

Jednakże, mimo swojego bogactwa i różnorodności, Amarant nie jest pozbawiony problemów. Konflikty międzynarodowe, napięcia rasowe oraz niebezpieczeństwa ze strony mrocznych sił magii stanowią wyzwanie dla stabilności i pokoju na kontynencie. Niemniej jednak, mieszkańcy Amarantu są dumni ze swojego dziedzictwa i gotowi bronić swojej ziemi przed wszelkimi zagrożeniami, dbając jednocześnie o rozwój i dobrobyt swoich społeczności.

Klimat

Amarant charakteryzuje się klimatem umiarkowanym, jednakże, ze względu na swoje rozmiary i różnorodność terenów, na kontynencie można zaobserwować pewne zróżnicowania klimatyczne. Na południu panują chłodniejsze warunki, zimniejsze zimy i chłodniejsze lata. Na północy, zaś klimat staje się bardziej łagodny, z cieplejszymi latami i łagodniejszymi zimami.

W całej Amarancie występują cztery wyraźne pory roku: wiosna, lato, jesień i zima. Wiosna przynosi ze sobą kwitnącą przyrodę i rozkwitające życie, lato jest czasem ciepłych dni i upalnych temperatur, jesień niesie ze sobą złote liście i obfite zbiory, natomiast zima charakteryzuje się często obfitymi opadami śniegu i niskimi temperaturami, szczególnie na południu kontynentu. Te różnice klimatyczne wpływają nie tylko na warunki życia mieszkańców Amarantu, ale także na rolnictwo, gospodarkę i życie codzienne na całym kontynencie.

Państwa

Na kontynencie Amarantu istnieją różnorodne relacje między poszczególnymi państwami, które odzwierciedlają ich polityczne, gospodarcze i kulturowe związki. Szczególną rolę w regionie pełni Silmaaroon, który jest uznawany za politycznego lidera i głównego obrońcę pokoju na kontynencie. Silmaaroon stara się utrzymać dobre stosunki z innymi państwami i promować współpracę między nimi.

Niemniej jednak, dwie potężne siły - Araulen i Hintervold - aktualnie pozostają w stanie konfliktu. Obie te mocarstwa mają duże wpływy na kontynencie i rywalizują o dominację. Konflikt między nimi jest poważnym zagrożeniem dla stabilności Amarantu, ponieważ może prowadzić do znaczących zmian na politycznej mapie regionu. Wojna między Araulen i Hintervold mogłaby zagrozić nie tylko ich własnym interesom, ale także wpływać na wszystkie inne państwa, które mogą zostać wciągnięte w konflikt lub odczuć jego skutki.

Jednakże, mimo tego konfliktu, państwa Amarantu są świadome wspólnego zagrożenia, jakim jest sąsiednie Imperium Kalladańskie. To wspólne wrogi zjednoczyło niektóre państwa, nawet te będące w konflikcie, w dążeniu do obrony kontynentu. Dlatego nawet w obliczu sporów i rywalizacji, państwa Amarantu są gotowe współpracować w celu zapewnienia bezpieczeństwa i dobrobytu regionu.

Państwa znajdujące się na Amarancie lub terytoriach przylegających:

  • Araulen

  • Avenzio

  • Hranil Cäel'i

  • Hazard

  • Hintervold

  • Hodoperk

  • Hränil Múr'i

  • Hränil Nämari'nel

  • Isurean

  • Kresy

  • Liga Srebrnomarchisjka

  • Międzygórze

  • Nebrazza

  • Riggë

  • Silmaaroon

  • Thraeg

  • Wielkie Księstwo Aermagh

Państwa zależne

  • Góry Starego Morza (zależne od Hintervoldu)

  • Księstwo Birchton (zależne od Araulenu)

  • Księstwo Casterville (zależne od Araulenu)

  • Księstwo Egaras (zależne od Araulenu)

  • Księstwo Kirlańskie (zależne od Araulenu)

  • Księstwo Leśnych Elfów w Araulenie (zależne od Araulenu)

Nieistniejące państwa

  • Devron

  • Drakaria

  • Kedron

  • Królestwo Eldëvir

  • Państwo Zakonne Wysp Żółwich

  • Revnar

  • Terebych

  • Vuldar

Religie

Święta Trójca

Święta Trójca to panteon, do którego należy trójka bogów: Barahir, Aglos oraz Elfrit. Religia powstała w Alasparze, a następnie rozpowszechniła się na Morzu Tysiąca Wysp oraz w Amarancie. Podstawą wiary jest odwieczna wojna światła z mrokiem.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Święta Trójca
Angvalion Book

Bogowie Amarantiańscy

Bogowie Amarantiańscy to jedna z dwóch najpopularniejszych religii Amarantu. Jest to pierwotna religia mieszkańców tego kontynentu, które prawdopodobnie powstała jako połączenie wielu bogów, mitów i legend.

Bo panteonu należą: Goddejka, Ishatar oraz Kespion.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Bogowie Amarantiańscy
Angvalion Book

Velizarscy Bogowie

Religia bogów velizarskich, znana również jako kult Starych Bogów, opiera się na wierze w trzech Pierwotnych: Svanterlaga, Zvonkę i Kadara. Ci bogowie są uważani za stwórców świata oraz jego mieszkańców, takich jak ludzie, elfy, krasnoludy.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Velizarscy Bogowie
Angvalion Book

Mulvar

Mulvar to patron sprawiedliwości bardziej w formie zemsty. Religia ta bardzo szybko gromadzi nowych wyznawców, głównie dlatego, że opiera się na pomocy najprostszym ludziom i burzeniu dotychczasowego porządku. Co ciekawe wyznawcy Mulvara nie są związani żadną organizacją, ani kościołem, a stanowią odrębne grupy, którzy szerzą słowa swojego boga. Większość z tych grup jest w większości państw Amarantu ścigana przez prawo, za liczne morderstwa oraz samosądy.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Mulvar
Angvalion Book

Pramatka Asha

Bardzo popularną religią jest elficka bogini Asha - bogini harmonii oraz natury, opiekunka wszystkich istot żywych. Wyznawana jest głównie przez leśne elfy, druidów oraz małe grupy ludzkie. Asha to bogini harmonii oraz natury, opiekunka wszystkich istot żywych. Religia opiera się o Harmonię - stan, do którego jej wyznawcy dążą, w którym wszystkie istoty żyją w pokoju oraz swoistej symbiozie. Tyczy się to zarówno istot rozumnych, zwierząt oraz natury.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Harmonia Ashy
Angvalion Book

Mapa Amarantu

Kliknij na mapę, aby odsłonić jej szczegóły.

Najważniejsze Organizacje

Kapituła Amarantu

Kapituła Amarantu to prestiżowa organizacja magów na kontynencie, skupiająca najwybitniejsze talenty z różnych dziedzin magii. Jej głównym celem jest promowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego praktykowania magii oraz rozwój wiedzy magicznej. Kapituła odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu równowagi między światem fizycznym a magicznym, a także w zapewnianiu ochrony społecznościom przed zagrożeniami związanymi z magią. Posiada własną strukturę organizacyjną, w tym Radę Starszych Magistrów, która podejmuje kluczowe decyzje dotyczące działań organizacji.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Kapituła Amarantu
Angvalion Book

Wielki Krąg Druidów

Wielki Krąg Druidów Amarantu to organizacja zrzeszająca wszystkich druidów na terenie Amarantu. Choć druidzi posiadają wiele kręgów rozsianych na terenie całego kontynentu są zrzeszeni w organizacji, która powstała w 145, kiedy ówcześnie wszystkie państwa Amarantu podpisały Porozumie Trupiego Oddechu, które oficjalnie zawiązały organizację. Druidzi zajmują się przeciwdziałaniu epidemii, dbaniem o faunę i florę oraz leczeniem rannych podczas wojen. Jako ogranizacja mają gwarancję nietykalności, lecz oni sami nie mogą uczestniczyć w konfliktach oraz muszą pozostać neutralni politycznie.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Wielki Krąg Druidów
Angvalion Book

Lisy Zmroku

Lisy Zmroku to organizacja najemników. Znanei są głównie z profesjonalizmu, skuteczności i braku skrupułów w realizacji zleceń. Ich usługi obejmują ochronę karawan, eliminację przeciwników politycznych oraz walkę z groźnymi stworzeniami. Choć niektórzy krytykują ich metodę działania, to nikt nie może zaprzeczyć ich potędze i wpływowi na politykę Amarantu.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Lisy Zmroku
Angvalion Book

Rycerstwo Amarantu

Rycerstwo Amarantu wyróżnia się połączeniem różnych tradycji i wartości, tworząc unikalną, złożoną organizację rycerską. Wspólną cechą rycerzy Amarantu jest silne poczucie honoru, odwagi i lojalności wobec swoich władców oraz regionu. Każda szkoła rycerska, mimo swoich unikalnych cech, kładzie duży nacisk na zaawansowane szkolenie wojskowe, etykietę i moralność.

Religia i tradycja odgrywają kluczową rolę, szczególnie w Nebrazzie, gdzie wpływ Kościoła Goddejki jest dominujący. Rycerze Amarantu są również znani ze swojej elegancji, zarówno w walce, jak i w życiu codziennym, oraz z organizacji turniejów rycerskich, które są istotnym elementem ich kultury. Pomimo różnorodności, wspólnym mianownikiem jest ich zaangażowanie w obronę regionu i utrzymanie wysokich standardów rycerskich.

Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:

Rycerstwo Amarantu
Angvalion Book

Ciekawostki

Galeria

Herby Królestw Amarantiańskich
Herby Królestw Amarantiańskich
Otwórz obrazek

Herby Królestw Amarantiańskich

Otwórz obrazek
Król Jimmy Cenwulf
Król Jimmy Cenwulf
Otwórz obrazek

Król Jimmy Cenwulf

Otwórz obrazek
Król Tyran
Król Tyran
Otwórz obrazek

Król Tyran

Otwórz obrazek
Król Taron var Wyndhame
Król Taron var Wyndhame
Otwórz obrazek

Król Taron var Wyndhame

Otwórz obrazek
Królowa Renée Clagon
Królowa Renée Clagon
Otwórz obrazek

Królowa Renée Clagon

Otwórz obrazek
Król Edgar var Langver
Król Edgar var Langver
Otwórz obrazek

Król Edgar var Langver

Otwórz obrazek
Królestwo
Królestwo
Otwórz obrazek

Królestwo

Otwórz obrazek
Leśna Polana
Leśna Polana
Otwórz obrazek

Leśna Polana

Otwórz obrazek
Mroczny Las
Mroczny Las
Otwórz obrazek

Mroczny Las

Otwórz obrazek
Magiczny Las
Magiczny Las
Otwórz obrazek

Magiczny Las

Otwórz obrazek
Ruiny
Ruiny
Otwórz obrazek

Ruiny

Otwórz obrazek
Droga
Droga
Otwórz obrazek

Droga

Otwórz obrazek
Arauleński Zamek
Arauleński Zamek
Otwórz obrazek

Arauleński Zamek

Otwórz obrazek
Złowieszczy Zamek
Złowieszczy Zamek
Otwórz obrazek

Złowieszczy Zamek

Otwórz obrazek
Pierwsza Wojna Arauleńska
Pierwsza Wojna Arauleńska
Otwórz obrazek

Pierwsza Wojna Arauleńska

Otwórz obrazek