Państwo
Władca
Polityka Araulenu
Państwo
Władca
W tym państwie każdy skrawek ziemii należy do kogoś
Araulen, w swoim szczytowym okresie, kontrolowało ponad połowę kontynentu. Mimo że te czasy minęły, nadal pozostaje mocarstwem, z którym wszyscy muszą się liczyć. Składa się z wielu mniejszych narodów i grup etnicznych, powstał jako konfederacja kilku księstw. Państwo potrzebowało od samego początku systemu władzy, który umożliwiłby poszczególnym grupom zachowanie swojej tożsamości, jednocześnie integrując je w większą całość. W efekcie powstał Arauleński System Prowincjonalny.
Arauleński System Prowincjonalny to polityczny układ, w którym państwo podzielone jest na wiele części, rządzonych przez różnych władców, tworzących hierarchię. Każdy fragment ziemi należy do kogoś, przy czym wyżsi władcy odpowiadają za koordynację i nadzór nad działalnością władców prowincji.
Wyjątkiem są księstwa, które nie są prowincjami arauleńskimi, ale wasalami, zachowującymi większą autonomię w ramach królestwa. Podział polityczny i terytorialny wewnątrz królestwa nie zawsze odpowiada podziałowi na prowincje, zależąc od specyfiki prawa danego księstwa.
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
AraulenPodział władzy
Władzę w królestwie Araulenu sprawuje monarcha pochodzący z obecnie rządzącej dynastii. Rządy są dziedziczne, lecz w przeciwieństwie do innych królestw, w Araulenie władzę dziedziczy wybrany potomek, ogłoszony jeszcze za życia władcy jako jego następca, niezależnie od płci. Rodziny, które posiadają na własność ziemię, a więc rodziny lordów, baronów, hrabiów oraz królów, nazywane są Wielkimi Rodami. Głównym zadaniem władcy jest nadzorowanie pracy Hrabiów, którzy składają mu hołd oraz przysięgę lojalności. Król pełni funkcję lidera i mediatora pomiędzy hrabiami, którzy realnie sprawują władzę w swoich prowincjach. W ten sposób monarcha reprezentuje państwo, wyznacza jego kierunek oraz nadzoruje działania podlegających mu władców.
Podlegają mu również książęta, rządzący arauleńskimi księstwami, które różnią się znacznie od prowincji. Księstwa mają swoje własne systemy władzy, prawo oraz niezależne sądownictwo, jednakże podlegają jurysdykcji arauleńskiej władzy, co czyni je prowincjami na zasadach bardziej autonomii, zależnych od lojalności wobec władcy Araulenu i jego wojskowych wezwań.
Prowincje i Hrabiowie
Największymi jednostkami administracyjnymi w Araulenie są prowincje, nazywane także hrabstwami. Każda prowincja jest zarządzana przez Hrabiego lub Hrabinę. Większość prowincji wywodzi się z dawnych księstw, z których powstało królestwo. Hrabstwa mają wiele wspólnych cech, takich jak etniczność i większość wyznaje tę samą religię. Posiadają również wspólne elementy kulturowe. Niemniej jednak istnieją między nimi różnice, takie jak system prawny, który musi być zgodny z prawem królewskim, własne struktury organizacyjne, różnice w gospodarce, wojsku oraz kulturowe odrębności. Hrabowie pełnią również funkcję najwyższych sędziów w swoich hrabstwach. To właśnie w prowincjach można znaleźć największe zróżnicowanie w całym królestwie Araulen.
Baronaty i Baronowie
Każde hrabstwo, zwane także prowincją, jest podzielone na kilka baronatów, którymi rządzą Baronowie. Ich głównym zadaniem jest nadzorowanie pracy podlegających im lordów, tak aby była zgodna z wizją ich Hrabiego. Baronowie zazwyczaj są najbardziej wpływowymi lordami, cieszącymi się największym szacunkiem wśród pozostałych. Zwykle zarządzają rozległymi obszarami, stanowiącymi konkretne geograficzne krainy. Funkcja barona obejmuje również rolę sędziego, który może wydawać wyroki w imieniu swojego seniora, czyli Hrabiego. Jednak w przeciwieństwie do Hrabiego, baronowie nie mogą narzucać swojego prawa swoim lordom.
Warto zauważyć, że Hrabia może także pełnić funkcję Barona dla lordów zarządzających ich rodzinnym regionem.
Domeny i Lordowie
Najmniejszą jednostką podziału Królestwa Araulenu są Domeny, którymi zarządzają Lordowie. Każdy Baronat składa się z kilku Domen, które najczęściej obejmują duże miasta oraz ich przyległe włości wiejskie. Lordowie są właścicielami tych ziem, na których ustanawiają prawo, zgodnie z obowiązującym prawem hrabstwa i królestwa, oraz kierują swoimi posiadłościami według własnego uznania, o ile jest to zgodne z wizją Hrabiego.
Rola Lordów w ich domenach jest wieloaspektowa. Oprócz zarządzania gospodarką i sprawami administracyjnymi, Lordowie często pełnią rolę sędziów, rozstrzygając spory oraz wydając wyroki w ramach swojego obszaru jurysdykcji. Ich decyzje muszą być zgodne z ogólnymi zasadami prawa obowiązującego w hrabstwie i królestwie, a także z polityką ustaloną przez Hrabiego.
Dodatkowo, Lordowie są również odpowiedzialni za utrzymywanie porządku publicznego i bezpieczeństwa w swoich domenach, co często wymaga posiadania własnych sił zbrojnych. Armia Lorda służy nie tylko do obrony terytorium przed zagrożeniami zewnętrznymi, ale także do egzekwowania prawa i utrzymywania porządku wewnątrz jego włości.
Tak więc, Domeny oraz Lordowie stanowią istotny element struktury władzy w Królestwie Araulenu, zapewniając zarządzanie na lokalnym poziomie, zgodnie z ogólnymi wytycznymi i nadzorem Hrabiego.
Mapa Polityczna Araulenu
Kliknij na mapę, aby odsłonić jej szczegóły.
Wysoka Rada
Wysoka Rada, jako centralny organ doradczy w królestwie, skupia się na wspieraniu króla w podejmowaniu decyzji dotyczących państwa oraz sprawowania rządów. Zgromadzenie to składa się z wybranych przez monarchę ekspertów, doradców, arystokratów oraz wysokich urzędników, którzy służą radą i doświadczeniem w sprawach administracyjnych, politycznych oraz wojskowych. Rada nie posiada bezpośredniej władzy nad hrabiami oraz książętami, choć posiadają oni władzę nadaną przez króla.
Spotkania Wysokiej Rady odbywają się codziennie, co wymusza na jej członkach konieczność mieszkania w stolicy królestwa. Kluczowym elementem funkcjonowania Rady są edykty członków, które zawsze muszą mieć podpis króla lub
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Wysoka RadaRada Hrabiów
Rada Hrabiów to zgromadzenie, w skład którego wchodzą wszyscy Hrabiowie oraz Książęta, z wyjątkiem władców Birchton. Spotykają się pod koniec każdego roku w stolicy, aby wspólnie z Królem oraz jego doradcami debatować na temat planów na przyszły rok. Ma to za zadanie wzmacniać jedność królestwa oraz współpracę pomiędzy regionami. Dodatkowo znacznie ułatwia Królowi nadzorowanie pracy hrabiów. W wyjątkowych sytuacjach Król może wezwać Radę Hrabiów w dowolnym momencie. Niestawienie się na Radę Hrabiów jest symbolem nieposłuszeństwa wobec Króla - z obecności na obradach może zwolnić jedynie sam Król. Członkowie rady mogą zapraszać na obrady swoich baronów, doradców oraz lordów, jeśli uznają taką potrzebę. Król podczas obrad może zarządzić głosowanie, jeśli uzna to za dobre rozwiązanie - głos w takim głosowaniu mają jedynie on oraz członkowie rady, wykluczając ich gości oraz doradców. Wynik głosowania nie jest dla króla wiążący, choć sprzeciw wobec wyniku głosowania, które Król sam ogłosił jest uznawane za zniewagę dla autorytetu oraz czasu Hrabiów.
W stan Rady Hrabiów, sprzed wybuchu
Wicekról Leofsige var Paytone Hrabia Madulf var Paytone Hrabia Dean var Broadway Haltalska Rada Baronów , w przypadku głosowań muszą przedstawić wspólne stanowisko, które będzie traktowane jako jeden głosHrabina Allana var Morberg Namiestnik Wilfred var Radclyffee Hrabia Benton var Cuber Hrabia Taron var Wyndhame Hrabia Alrys var Pyke Księżna Shirley var Lynnford Książę Carl Cooke Księżna Norien Värn’afaínsan Książę Victor III var Langver Wysoka Rada, reprezentowana przez
Wicekrólową Alodie var Chestere Wielebna Matka Victoria , reprezentującaKościół Arauleński
Prowincje
Ziemie Korony
Ziemia Korony to mała prowincja obejmująca miasto Stary Armekt - stolicę królestwa. Kiedyś miasto było częścią prowincji Armekt, ale obecnie jest osobnym terenem, który podlega wyłącznie panującemu
Stary Armekt, zlokalizowany na południu królestwa, przed zniszczeniem był największym miastem w królestwie i drugim największym na kontynencie. Był też największym portem morskim w królestwie i trzecim na całym kontynencie. Obecnie miasto odbiega od reszty miast i trudno dokładnie określić jego wielkość, ponieważ proces odbudowy jeszcze trwa. Niemniej całe królestwo dokłada się, aby wspólnie odbudować dumę Araulenu. Już teraz do Starego Armektu wracają osadnicy oraz gildie, lecz wiele z nich przeniosło się do Whisperhout, który na stałe zyskał na tej sytuacji. Część z nich na pewno już nigdy nie wróci do stolicy.
Armekt
Armekt to prowincja utworzona z Księstwa Armektu, włączona do państwa Araulen. Znajduje się na południu kraju. Prowincją rządzi
Część łąk przekształcono w pola uprawne, a dostęp do morza czyni Armekt ważnym punktem handlu morskiego i rzecznego. Choć armektanie żyją blisko morza, nie uważają się za dobrych żeglarzy, woląc gościć żeglarzy niż sami wyruszać w podróże. Prowincja jest zamożna, głównie dzięki bliskości stolicy, Starego Armektu, który pierwotnie był częścią Księstwa Armektu.
Blackwood
Jeszcze przed wojną tereny Blackwood wchodziły w skład prowincji Armekt, a wcześniej Księstwa Armekciego. Zmieniło się to za czasów
Mieszkańcy Blackwood są znani ze swojej pracowitości i są najlepszymi rzemieślnikami w królestwie. To tutaj powstał słynny
Haltal
Haltal, podobnie jak Armekt, wywodzi się z księstwa, które współtworzyło Araulen – dokładniej z Księstwa Haltalskiego. Jego sytuacja polityczna jest skomplikowana, ponieważ podczas
Haltal zawsze było kluczową prowincją, słynącą z najlepszych kowali i wielkich hut, produkujących uzbrojenie dla całego królestwa. Bliskość Morbergu, skąd sprowadzana jest stal, oraz stolicy dodatkowo wzmacnia ten atut. Przed
Moorhaven
Moorhaven zostało podbite przez
Moorhaven było kluczową prowincją obronną przeciwko
Przez nieudaną grę polityczną
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
MoorhavenMorberg
Morberg wywodzi się z Księstwa Morberskiego, które zostało podbite przez Araulen podczas
Morberczycy są mieszanką dwóch grup etnicznych –
Nowy Silmaaroon
Najbardziej nietypowa prowincja Araulenu, Nowy Silmaaroon, to tak naprawdę
Prowincją rządzi
W Górnym Silmaaroonie pracujesz na polu, w magazynie albo kradniesz... o ile jest co"
Whisperhout
Whisperhout to prowincja wywodząca się z Księstwa Whisperhout, jednego z współtworzących Araulen. Książę Whisperhout za czasów
Region utrzymuje się głównie z handlu i nauki, ale mieszkańcy zajmują się także najemnictwem, rolnictwem i rzemiosłem. Znajduje się tu renomowany
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
WhisperhoutWyspy Południowe
Wyspy Południowe to prowincja podbita przez
Prowincją rządzi
Księstwa Araulenu
Księstwo Birchton
Księstwo Birchton dobrowolnie złożyło hołd lenny
Na arenie politycznej, księstwo Birchton funkcjonuje jako niezależne państwo z własną polityką, co skutkuje brakiem udziału w Radzie Hrabiów. W praktyce oznacza to, że Araulen ma ograniczone możliwości ingerowania w sprawy Birchton, a Birchton w Araulenie. W Birchton nie ma baronów ani lordów -
Księstwo Birchton odgrywa kluczową rolę w handlu między zachodem a wschodem Amarantu oraz stanowi okno Araulenu na
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Księstwo BirchtonKsięstwo Casterville
Księstwo Casteville, zwane arauleńskim spichlerzem, znajduje się na północnym wschodzie Araulenu, obejmując Zieloną Dolinę. Jest to jedno z najstarszych państw Amarantu, słynące z żyznych czarnoziemów, idealnych do upraw. Mieszkańcy Casteville od wieków zajmują się rolnictwem, hodowlą i handlem.
Casteville było miejscem zderzenia kultur arauleńskiej (wierzącej w Aglosa) i hintervoldzkiej (wierzącej w
W III Wojnie Amarantu Royce ginie, walcząc za Drakarię pod Caldwell, co tworzy problem sukcesji.
Arauleńczycy nie uznają nowej władczyni, co prowadzi do
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Księstwo CastervilleKsięstwo Egaras
Księstwo Egaras, dawne tereny południowego i centralnego
W wyniku rozmów z
Książę Carl Cooke podzielił księstwo na cztery baronaty pomiędzy:
Ze względu na napięcia z
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Księstwo EgarasKsięstwo Leśnych Elfów w Araulenie
W czasach
Elfickie księstwo nie jest ograniczone terytorialnie, lecz odnosi się do ludu - elfy otrzymały wyłączne dzielnice w każdym dużym mieście Araulenu, które mogą zarządzać wedle uznania. Mogą ustanawiać własne prawo na zarządzanych przez siebie terenach, zgodne z prawem lokalnego hrabiego. Traktat gwarantuje im wolność wyznania oraz prawo do sądzenia własnych obywateli, nawet za przestępstwa popełnione poza elfickimi terenami. Książę elfów zasiada również w Radzie Hrabiów. W ramach traktatu elfy są zobowiązane do posłuszeństwa królowi, odpowiadania na wezwania wojskowe oraz płacenia podatków. Elfy zawsze odpowiadały na wezwania króla, z wyjątkiem wojen domowych, a królowie rzadko ingerowali w ich wewnętrzne sprawy. Warto odnotować, że poza elfickimi dzielnicami w miastach, w całym Araulenie znajdują się rozproszone elfickie klany.
Elfy w Araulenie zajmują się myślistwem, rzemieślnictwem oraz produkcją wina. Są uważane za miłych, gościnnych i bezkonfliktowych. Obecnie Księstwem Elfów rządzi
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Księstwo Leśnych Elfów w AraulenieKsięstwo Kirlańskie
Wyspy Kirlańskie stały się częścią Araulenu po
Po
Kirlan jako księstwo jest w ścisłym sojuszu gospodarczym i militarnym z Araulenem, z możliwością rezygnacji z wzajemnego wzywania się do stawiennictwa w wojnach. Księstwo ma własną politykę, a książę zasiada w Radzie Hrabiów. Prawo kirlańskie musi być zgodne z arauleńskim, a książę zobowiązany jest do posłuszeństwa nieingerujących w niezależność Kirlan.
Księstwem rządzą baronowie:
Dowiedz się więcej na ten temat, czytając poniższą stronę:
Księstwo Kirlańskie